‪Google+‬‏

ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

ستاد مردمی حامیان سعیدجلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.شهید محمد علی جهان آرا....
حامیان دکتر سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
لطفا جهت حمایت از ما لینک وبلاگ ما را درسایت یا وبلاگ خود ثبت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
دکتر محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در گفت و گو با صابرنیوز با اظهار تأسف از جنایت قتل شهدای انتظار در جشن نیمه شعبان در مصر گفت: حرکت جنایت واری که در مصر دل همه انسان های بیدار و با عواطف را به شدت جریحه دار کرد نتیجه برداشت غلط  مفتی های مصری از اسلام است که در اثر جهل و بی بصیرتی دشمن اصلی خود، یعنی استکبار و به تعبیر قرآن یهود و نصارا را رها کرده و فلش دشمنی خود رابه سمت کسانی گرفته اند که مسلمان هستند اما در بعضی از اصول با یکدیگر هم عقیده نیستند.

وی افزود: در قرون گذشته هنگامی که پیروان مکتب اهل بیت هویت پیدا کردند به علت پیروی از اهل بیت و آداب اسلامی به شدت مورد غضب قرار می گرفتند. در زمان متوکل عباسی چنان به شیعه سخت گرفته می شد که حتی زیارت اباعبدالله الحسین (ع)  را برای شیعیان به نحوی کرد که هر کس می خواست به زیارت برود دست و پای او را قطع می کردند.
 
 
رجبی دوانی ادامه داد: اما با این مشکلات و مشقات شیعیان به زیارت کربلا می رفتند در قرن سوم زمان امامت امام هادی (ع) متوکل عباسی (لعنة الله علیه) دستور تخریب حرم امام حسین را داد و حتی دستور داد آنجا را آب بستند و شخم زدند و یا تخریب حرمین عسگرین نشان گر آنست که از اول همه از قدرت شیعه در هراس بودند.

وی به برخوردهای خوب تاریخی شیعیان با اهل تسنن اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که سه برادر ایرانی توانستند حکومتی شیعه در ایران به نام آل بویه تشکیل دهند، با اهل تسنن با تساهل و تعامل برخورد کردند و فقط شیعه را از فشار بیرون آرودند. در زمان حکومت آل بویه برای اولین بار عزاداری امام حسین(ع) به طور رسمی برگزار شد و در روز عاشورا دسته عزاداری برای امام حسین(ع) به کوچه و محل آمدند اما در همان زمان هم که حکومت حامی شیعیان بود، به عزاداران حمله می شد.
 
وی تصریح کرد: شبیه این حرکت در عربستان تا چندی پیش بوده است که عزاداری برای سالار شهیدان حکم اعدام را داشته است.
 
این استاد دانشگاه اضافه کرد: دوران آل بویه دوران طلایی اسلام است که علم و تمدن به شکوفایی می رسد تا جایی که ابن خلدون عالم اهل تسنن می گوید مسلمانان به دوره آل بویه مباهت می کردند. در زمان آل بویه هیچ فشاری متوجه غیر شیعیان نبود و آنها نیز به راحتی به زندگی خود می پرداختند.
 
وی با اشاره به برخوردهای خشن و سرکوب های تاریخی علیه شیعیان ادامه داد: صلاح الدین ایوبی که به غلط اورا فاتح چنگ های صلیبی اعلام می کنند، وقتی توانست حکومت فاطمیان مصر را که حکومت شیعه بود از میان ببرد آنقدر بر شیعیان سخت گرفت که به طور کل با هر کس که پیرو مکتب شیعه بود به بدترین وضع ممکن برخورد می شد. در دولت صلاح الدین، یهودی ها و مسیحی ها حضور داشتند اما در این دولت یک نفرشیعه هم حضور نداشت.
 
وی در ادامه افزود: حال آنکه تمدن و پیشرفت و علم در مصر مدیون همین دولتن فاطمیان است. همین دانشگاه الازهر مصر در همین زمان تأسیس می شود و همه فرقه ها در آنجا به راحتی تحصیل می کنند ولی وقتی حکومت فاطمیان سقوط می کند، این دانشگاه پایگاهی برای مقابله با مکتب شیعه می شود.

وی در ادامه تبیین تاریخی خود مبنی بر سکوب تشیع اظهار داشت: در زمان صفویه که مذهب شیعه به رسمیت شناخته شد و ایران هویت خودش را بازیافت، شاه اسماعیل و شاه طهامسب برای ترویج تشیع زحمات فراوانی کشیدند، اما هیچ گاه با همسایه عثمانی خود که اهل تسنن بودند جنگی را آغاز نکردند، اما دولت نابخرد عثمانی هرگاه که قدرتی پیدا می کرد، سعی در جنگ و خونریزی داشت.
 
مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه خاطرنشان کرد: در آن زمان عالمان سنی حکم بر مباح بودن خون شیعیان داده بودند. وقتی که شاه عباس برای مقابله به مثل، نزد مراجع می رود تا حکم مباح بودن خون اهل تسنن را داشته باشد، هر چه سعی می کند نمی تواند نظر مراجع و علمای شیعه را تغییر دهد که این نشان درایت مراجع بوده است.
 
وی این روند را تا به امروز ادامه داد دانست و گفت: اکنون نیز ما مشاهده می کنیم وقتی در عراق بمب گذاری و یا کشتاری می شود بیوت مراجع سریع اعلام می کنند که از جنگ فرقه ای باید پرهیز شود اما در مقابل علمای سنی با برخوردی حذفی شیعه را رافضی می خوانند.

وی گریزی به رویدادهای اخیر مصر زد و افزود:: این بیداراسلامی که  در مصر انجام شد می توانست خیلی مبارک باشد، اما متأسفانه در اثر کنج اندیشی ها و سلفی گری ها به این مشکلات خورده و در آستانه شکست می باشد.
 
وی تصریح کرد: وقتی که مصر رابطه با اسرائیل را ادامه داد و موافق فشار به مقاومت و سوریه شد، می توان گفت که مصر پیرو همان کج اندشی ها و همان سلفی گری ها بوده است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال این نبوده که غیر شیعه را از بین ببرد. سالیان سال از است که فلسطین حمایت می کند، در حالیکه دولت آن شیعه نیست و حتی روزی را برای حمایت از آن در جهان اسلام مطرح می کند.
 
وی در پایان با تقدیر از مقام والای شهید علامه حسن شحاته، شهید انتظار، خاطرنشان کرد: اما خون حسن شحاته است که اکنون گریبان دولت مصر را گرفته است که انشاءالله موجب بیداری هر چه بیشتر شیعه در مصر می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">