‪Google+‬‏

ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

ستاد مردمی حامیان سعیدجلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.شهید محمد علی جهان آرا....
حامیان دکتر سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
لطفا جهت حمایت از ما لینک وبلاگ ما را درسایت یا وبلاگ خود ثبت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسینم، نشست خبری «یادمان پرواز» ناتمام ایرانی به شماره پرواز 655 در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شب گذشته با حضور وحید جلیلی، محمدحسین امینی، حمید شهرابی و علی‌محمد مودب برگزار شد.

وحید جلیلی

وحید جلیلی در ابتدای این نشست به اشاره به فاجعه انفجار هواپیمای ایرباس ایرانی گفت: ماجرایی مثل جنایت امریکا در انهدام هواپیمای مسافربری ایران ماجرای بزرگی است که حقش درست ادا نشده است. مجموعه دوستانی که ستاد پاسداشت شهدای ایرباس را تشکیل دادند عمدتا از تشکل‌های مردمی هستند و در واکنش به این همه بی‌اعتنایی و بی مسوولیتی که از سوی دستگاه‌های مسئول کشور نسبت به این فاجعه عمیق صورت گرفته تلاش کرده‌اند در حد بضاعت خود بخشی از کم‌کاری‌های دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور را جبران کنند. 

وی افزود: قاعدتا ماجرایی مثل پرواز 655 که 25 سال از حادثه آن گذشته، خیلی بیشتر از اینها قابلیت داشته که در حافظه تاریخی ملت ما، بلکه حافظه تاریخی جهان ثبت شود؛ ولی متاسفانه ما امروز با این وضعیت مواجهیم که حتی در داخل کشور به خصوص میان نسل جدید و جوان حتی از اصل این واقع هم خبری نداریم. واژه 12 تیر واژه آشنایی در فضای افکار عمومی ما نیست؛ این در حالی است که مجموعه دستگاه‌های رسانه‌ای استکبار در طول چند سال گذشته گاه از کاه کوه ساخته‌اند و اقدامات به حق ما را اقداماتی تروریستی، و حشیانه و غیرمنطقی جلوه داده‌اند؛ ولی ما نتوانسته‌ایم 25 سال بعد از این جنایت هولناک توسط آمریکا و جنایت بعدی آن که از اولی بزرگتر است اقدامی انجام دهیم.

جلیلی با اشاره به دو جنایت آمریکا گفت: انفجار ایرباس ایرانی اولین اقدامات جنایتکارانه آمریکا بود و چندین سال بعد دومین جنایت آن بود که به کاپیتان ناو وینسنس به خاطر موفقیتش به تعبیر جرج بوش پدر، اقدام بسیار شایسته او در این فاجعه مدال اهداء کرده‌اند و ما نتوانسته‌ایم این اقدام آمریکا را درست نشان دهیم. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم کار رسانه‌ای در رابطه با فاجعه پرواز 655 ایرباس ایرانی گفت: فاجعه ایرباس تنها نقطه عطف مهمی که مورد غفلت دستگاه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای قرار گرفته نیست. وقتی به تاریخ نگاه می‌کنید می‌توانید حماسه‌های بزرگی را بشناسید که برایشان هیچ کار فرهنگی و رسانه‌ای نشده است. این در حالی است که در جمهوری اسلامی دستگاه‌های متعددی داریم با امکانات بالا که سالانه بودجه قابل توجهی توسط دستگاه‌های دولتی خرج ساخت یکسری فیلم‌ها و اقلام تبلیغاتی می‌شود. 

وی افزود: حالا این سوال مهم و جدی مطرح است که مدیران دستگاه های فرهنگی باید به آن پاسخ دهند و رسانه‌ها در این میان یکی از کارهایی که می‌توانند انجام دهند پرسیدن این سوال و مطالبه از دستگاه‌های مسئول است یعنی از آنها بپرسند که شما چه کرده‌اید. ما در رابطه با این فاجعه وقتی با برخی از مدیران فرهنگی کشور تماس می‌گرفتیم اصلا سالگرد چنین واقعی یادشان نبود و برایشان واقعه 12 تیر چیز شناخته شده‌ای نبود. 

جلیلی در ادامه تصریح کرد: فاجعه ایرباس فاجعه‌ای است که صددرصد جنبه‌های ملی دارد و هیچ کس نمی‌تواند از آن دفاع کند اگر کار درست فرهنگی و رسانه‌ای روی آن انجام شود می‌توان به وسیله آن چیزهای زیادی را جابه‌جا کرد. انتظار داشتیم دوستان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حرکت جدی‌تری را در رابطه با این مناسبت انجام دهند. اما متاسفانه نگاهشان کاملا منفعل است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز به جز آنکه هر سال چند دقیقه گزارش در این رابطه پخش کند کار دیگری انجام نداده است.

وی با اشاره به کم‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ در رابطه با جریان انفجار ایرباس ایرانی گفت: اگر ما یک هواپیمای مسافربری متعلق به کشور دیگر را سرنگون کرده بودیم تا به حال با ما چه کرده بودند. مثلا موضوع گروگانگیری 50 جاسوس آمریکایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی موضوعی بود که به خاطر آن برخوردهای زیادی صورت گرفت در حالی که موضوع گرگانگیری در اینجا جاسوسان بودند نه مردم عادی. در رابطه با همین موضوع اینها فیلم آرگو را ساختند ولی ما در برابر چنین فاجعه عظیمی مثل انفجار ایرباس ایرانی که کسی نمی‌تواند آن را تحمل کند کاری نداشته‌ایم و اقدامات بدیهی و ابتدایی در این زمینه متاسفانه صورت نگرفته است.

نظرات  (۱)

سلام
آااافرین به چهارمحال.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">