‪Google+‬‏

ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

ستاد مردمی حامیان سعیدجلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.شهید محمد علی جهان آرا....
حامیان دکتر سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
لطفا جهت حمایت از ما لینک وبلاگ ما را درسایت یا وبلاگ خود ثبت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

مراسم تقدیر از غلامعلی حداد عادل با عنوان «نکوداشت مرد تقوی و تدبیر» صبح امروز شنبه در حوزه هنری تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی،‌فرهنگی و رسانه‌ای برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، در این مراسم دکتر سعید جلیلی، آیت‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه حضرت امام مهدی(عج)، علیرضا زاکانی، الیاس نادران، مهرداد بذرپاش، حمید رسایی، علی‌اصغر زارعی، حسین طلا، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، کمال‌الدین پیرمؤذن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، مهدی چمران، پرویز سروری، مرتضی طلایی و مجتبی شاکری اعضای شورای شهر تهران، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، رضا طلایی‌نیک‌ کارشناس مسائل سیاسی، علیرضا قزوه از شاعران انقلاب اسلامی، سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی مدیرمسئول انتشارات سروش، حضور یافتند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی دلیل حضور حداد عادل در انتخابات را تحقق مبانی نظری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نیم قرن تلاش و تکاپوی آقای حداد در تحقق ارزشهای انقلاب قابل تقدیر است.

به گزارش فارس، سعید جلیلی با بیان اینکه بنده 4 سال پیش توفیق داشتم که از استاد عزیزم جناب آقای حداد کتابی را هدیه بگیرم اظهار داشت: آقای حداد در عرصه‌های مختلف مقالات ارزشمندی را نوشته و هر یک از این مقالات را به پاس ادب و بزرگداشت به استادی هدیه کرده بود و این کتاب به نظرم یک نماد و نمونه‌ای از یک عمر سلوک رفتاری آقای حداد است.
 
سعید جلیلی در مراسم نکوداشت غلامعلی حداد عادل
 
جلیلی ادامه داد: اگر امروز ما به احترام آقای حداد جمع شده و وی را شایسته احترام می‌دانیم، به خاطر این است که او عمری تلاش داشته تا به آن چه که مورد احترام این ملت است، احترام بگذارد که این فضیلت بزرگی است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی به نیم قرن تلاش حداد عادل برای تحقق ارزش‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر می‌گوییم باید به نیم قرن تلاش وی  ادای احترام کرد این یک ادا نبوده بلکه یک همت جانانه و تکلیف بوده است.
 
وی با بیان اینکه این ادای احترام یک مبنای عمیق ارزش و منصفانه و عادلانه دارد، خاطر نشان کرد: می‌توان تلاش‌های استاد را در این سالها در سه محور تقسیم بندی کرد.
 
وی بر همین اساس افزود: اول تلاش شایسته آقای حداد در احترام به بزرگان این سرزمین و نگاه منصفانه‌ای است که از آن برخودار بود و از سوی دیگر اجازه نداد اگر فضایی در کشور غالب می‌شود در پرتو آن فضا برخی چهره‌های ارزشمند از یاد بروند.
 
جلیلی با تاکید بر اینکه حداد عادل در همین فضا بسیار تلاش کرد تا فضاهای شبه روشن فکری باعث نشود که چهره‌های انقلابی مورد غفلت قرار گیرند یاد آور شد: این اعتدال از ویژگی‌های بارز استاد حداد عادل است.
 
جلیلی با اشاره به محور دوم ادامه داد: آنچه که وی نسبت به تحقق آن همت گماشته است علم و ادب و دانش این کشور است که باعث شده وی بدون هیچ قیدی در این عرصه ورود کند.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب احداث دبیرستان فرهنگ، رشته ارتباطات و فعالیت در فرهنگستان از سوی حداد عادل اشاره کرد و افزود: او در عرصه‌هایی که احساس خلا کند به تنهایی در آن اقدام می‌کند.
 
سعید جلیلی در مراسم نکوداشت غلامعلی حداد عادل
 
وی عرصه سوم را تلاش مجاهدانه در احترام به گفتمان انقلاب اسلامی  و اسلام ناب عنوان کرد و افزود: اینکه فردی سعی می‌کند تمام ظرفیت خود را برای احترام به انقلاب اسلامی بکار گیرد تلاش کمی نیست.
 
جلیلی به تلاش‌های حداد عادل نسبت به تعریف کتب درسی در دهه اول انقلاب علی رغم توانمندی‌های وی اشاره کرد و گفت: وی تلاش کرد تا از این مسیر ارزشهای انقلاب را به نسل جدید منتقل کند از این رو تلاش وی برای محترم دانستن گفتمان اسلام ناب انقلاب اسلامی امری سترگ و بزرگ است. 
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی به ترجمه ارزشمند قرآن کریم ازسوی حداد عادل اشاره کرد و یاد آور شد: وقتی آقای حداد یک جلد از ترجمه خود را به بنده هدیه کرد گویا انسان گمشده خود را در آن ترجمه پیدا می‌کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه حداد عادل فقط به مباحث نظری اکتفا نکرد. به ورود حداد به ساحت مجلس در دهه هفتاد پرداخت و تصریح کرد:آقای حداد در فضایی که می‌خواستند گفتمان انقلاب را کمرنگ کنند وارد عرصه شد و نشان داد انچه برای او اهمیت دارد حضور در این عرصه و نه رتبه و درجه است.
 
جلیلی با یاد آوری مواضع انقلابی حداد عادل در دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام در سال 88 خاطر نشان  کرد: دفاع او از آرای مردم و جمهوریت نظام بسیار برجسته است ضمن اینکه وی در عین مراعات انصاف و عدالت دچار محافظه کاری مقطعی هم نشده است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آقای حداد مبانی نظری را برای تحقق در جامعه می‌خواهد ادامه داد: دلیل حضور آقای حداد در انتخابات برای تحقق مبانی نظری انقلاب اسلامی بود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: احترام استاد به این عرصه‌ها باعث شده که ما دور هم جمع شویم و این حاصل شکری بوده که وی نسبت به خداوند داشته است؛ هفته گذشته که خدمت آقای حداد رسیدم، مقام رضایت و شکر ایشان برایم بسیار جالب بود و انشاالله مانیز بتوانیم شکر الهی را نسبت به چنین چهره‌هایی به جا آوریم.
 
 
صفارهرندی: حدادعادل مصداق آرامش‌آفرینی است
 
محمدحسین صفارهرندی هم که به این مراسم آمده بود به غلامعلی حدادعادل که این آیین نکوداشت برای وی برپا شده به سبب به دست آوردن دل اصحاب رسانه تبریک گفت.
 
وی افزود: جماعت اهل رسانه بیشتر آسیب‌شناس هستند و مشکل‌پسند و لذا بیشتر مته به خشخاش می‌گذارند و سخت کسی را می‌پسندند.
 
صفارهرندی البته توضیح داد که بخشی از این سخت‌پسندی نیز طبیعی و برخواسته از جایگاه رسانه است که می‌خواهد جامعه را تحریک کند و این از کارکردهای رسانه برای جبران غفلت‌ها و خطاهاست.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدیریت از نگاه کسانی که متولی امر حج و زیارت هستند در دشواری‌ها معلوم می‌شود و 30 روزی که یک زائر در کاروان حضور دارد یک طرف و ایام تشریق در منی یک طرف که می‌توان با آن مدیر را شناخت.
 
صفارهرندی افزود: برای سنجش عیار سلامت یک مدیر سیاسی باید وی را در بحبوحه حوادث و شرایط رصد کرد والا در شرایط عادی همه می‌توانند رئیس و مدیر باشند.
 
وی ادامه داد: وقتی سلامت نفس یک انسان موجب می‌شود که از حق عادی و طبیعی خود عبور کند، میزان توانمندی وی برای مدیریت مشخص می‌شود و حدادعادل در زمره کسانی است که گوهر وجودی اش و آنچه انسان را با او می‌شناسیم بارها در شرایط خاص و حساس کشف شده است.
 
صفارهرندی خاطرنشان کرد: یکی از شرایطی که باعث روشن شدن عیار حدادعادل شد قضایای انتخابات اخیر بود که البته امر نادری در سیره وی نبود و مکرر برایش اتفاق افتاد و شاهد آن بوده‌ایم.
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدادعادل که شأن او تراز مدیریت‌های کلان کشور است وقتی مدرسه فرهنگ را راه‌اندازی کرد نیز باید ستایش کننده او باشیم.
 
صفارهرندی افزود: او چارچوب‌های معمول را کنار گذاشت و خود را موظف به انجام کاری دید که دیگران از آن غفلت کردند و پاداش عمل او نزد خداوند کمتر از هدایت‌های سیاسی و اجتماعی او نیست.
 
وی اضافه کرد: حدادعادل همچنین به واسطه نوشتن یا هدایت مجموعه اقداماتی که موجب باروری حوزه فرهنگ شده و سابقه تمدنی ما را نیز ارتقا داده باید مورد ستایش قرار گیرد.
 
صفار هرندی این کار را مدیریت تدوین دانشنامه جهان اسلام ذکر کرد وی گفت که روزی نیست که برای دریافت شماره جدید آن لحظه شماری نکند چرا که آن را گمشده بسیاری از پویندگان طریقت فرهنگ، تفکر و معرفت می‌داند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدادعادل را به واسطه داشتن روحیات نرم و لطیفی که در کنار مسئولیت‌های سخت و سنگین داشته باید شناسایی کرد.
 
وی افزود: طبع سیاست که معطوف به قدرت خشن و سخت است اگر آمیخته به اخلاق شود از سختی آن کاسته شده و قابل تحمل می‌شود و حدادعادل سختی سیاست را به نرمی اخلاق و شعر ممزوج کرد.
 
صفارهرندی افزود: بارها وقتی در حوزه خدمت‌گزاری در فرهنگ و ارشاد حضور داشتند به کمیسیون فرهنگی مجلس فراخوان می‌شدند.
 
وی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی محل حساب کشی بود. اما با حضور حدادعادل در راس آن محیطی برای محاسبه سنجیده و دقیق قضایا فراهم شده بود و فرصتی می‌یافت تا هر از گاه ضمن پاسخگویی درباره حوزه ماموریت خود شاهد لطافت و زیبایی در عرصه مدیریت باشد.
 
صفارهرندی خاطرنشان کرد که غلامعلی حدادعادل مانند مولایش که خود را مفتخر به غلامی او می‌داند، در اوج سختی سیاست از خود نرمشی نشان می‌دهد که باعث مهار و ایجاد آرامش در سیاست می‌شود. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش که آن را ابراز ارادت به حق و اخلاق عنوان کرد گفت: با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه بقره و داستان طالوت و جالوت گفت: وقتی خداوند شخصی را برای زعامت و فرماندهی مردم برگزید پیامبر خدا در وصف او تصریح کرد که نشانه ملک و زعامت او یک صندوقچه یا بستر که درون آن آرامش است.
 
صفارهرندی در پایان خاطرنشان کرد ‌که غلامعلی حدادعادل مصداق این آرامش‌آفرینی است.
 
 
 
محمدیان: حدادعادل در مناظره‌ها خوش درخشید
 
حجت‌الاسلام محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز گفت: بعد از مناظره‌ها که آقای حدادعادل در دفاع از انقلاب اسلامی سینه سپر کرده است، به ایشان پیامک دادم. نوشتم خداوند پاداش شما را عطا خواهد کرد چرا که در مناظره‌ها درخشیدید و با شجاعت تمام از نظام مظلوم دفاع کردید.
 
وی با بیان اینکه دفاع حدادعادل از مبانی انقلاب اسلامی در مناظره سوم در کارنامه عمل او ثبت خواهد شد، تصریح کرد: ‌وقتی بیانیه آقای حدادعادل برای انصراف از کاندیداتوری را شنیدم این آیه قرآن به ذهنم آمد که خداوند پاداش مردان برگ را می‌دهد.
 
محمدیان با اشاره به واژه وفا که در قرآن به آن اشاره شده است، اظهار داشت: وفا قله آرمانی و فرهنگی است که ما در مقاطع مختلف تاریخی شاهد آن بوده‌ایم.
 
وی با اشاره به نامه امیرالمؤمنین به استاندار آذربایجان گفت:‌امیرالمؤمنین خطاب به استاندار آذربایجان نوشت آنچه در دست توست امانت است و تو باید از این امانت پاسداری کنی.
 
وی با بیان اینکه نگاه اسلام به پست و مقام مبتنی بر خدمت و امانت است نه طعمه، گفت:‌ در نظام جمهوری اسلامی ایران هر کسی که توفیق خدمت پیدا می‌کند باید پست خود را امانتی از سوی خدا بداند و این امانت را قدر بداند.
 
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حدادعادل به عنوان رئیس شورای تحول همواره دغدغه مسائل فرهنگی را داشته است، گفت: آقای حدادعادل در مناظره‌ها از اصل نظام دفاع کرد و خوش درخشید و مردم این موضوع را فراموش نخوهند کرد.
 
 
شریعتمداری: نقطه برجسته حدادعادل برخورد سیاسی او طبق خاستگاه دین است
 
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان وقتی پشت تریبون قرار گرفت، گفت: به اعتقاد من جدایی دین از سیاست دو نوع است. یکی به مفهوم عادی که دین در ساختار نظام حکومتی وجود نداشته باشد و دیگری که خطرناک‌تر است اینکه سیاست‌پیشگان و سیاستمداران از خاستگاه دین برخورد نکنند.
 
وی افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته حدادعادل همین است که ایشان با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند کسانی که نقشه راه نداشته باشند گمراه می‌شوند عمل کردند و حضور ایشان در سیاست کاملا در راستای رفتار بر راه و روش خاستگاه دین است.
 
شریعتمداری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از بااهمیت‌ترین و مثال‌زدنی‌ترین برخوردهای حدادعادل برخورد او با فتنه آمریکایی-اسرائیلی سال 88 بود. در این فتنه همه آمده بودند آمریکا، انگلیس، فرانسه و گروه‌های عیاش عرب همگی دست به دست هم داده بودند تا این فتنه رقم بخورد و حتی پیروزی خود و شکست نظام را از پیش جشن گرفته بودند.
 
مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه با اشاره به نقش حدادعادل در برخورد با فتنه تصریح کرد: نقش کسانی که در آن شرایط به میدان آمدند و به اسلام و انقلاب خدمت کردند بسیار برجسته است و حدادعادل یکی از این افراد بود.
 
شریعتمداری افزود: عده‌ای به جای سینه سپر کردن مثل حبیب‌بن‌مظاهر در روز عاشورا تیرها را به سمت و سوی دیگر هدایت کردند اما حدادعادل یکی از کسانی بود که با اهمیت‌ترین سرفصل‌ها را در برخورد با فتنه از خود بروز داد. او امسال هم در مناظره‌ها همین رفتار را از خود نشان داد و بار دیگر وفاداری‌اش را به انقلاب و جمهوری اسلامی ثابت کرد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: به شدت بر این باورم که همه این تلاش‌ها ماندگار است و هرگز نباید تصور شود که تلاش‌های افرادی امثال حدادعادل از بین رفته است. همه این تلا‌ش‌ها می‌ماند و قطعا ثمره پرباری خواهد داشت.
 
شریعتمداری در پایان با اشاره به حمایت همه‌جانبه از کاندیدای منتخب مردم گفت: خوشبختانه در جریان انتخابات همه با نجابت برخورد کردند و تمام کاندیداها با حضور در کنار کاندیدای منتخب از او حمایت کردند و نکته عمیق در این مبحث این است که تمامی این حمایت‌ها واقعی و از صمیم قلب است. چرا که همه دلشان می‌خواهد رئیس جمهور منتخب برای خدمت به مردم پیروز باشد.
 
 حداد عادل:  ملت رفتار دوگانه فتنه‌گران را فراموش نخواهد کرد
 
اما غلامعلی حداد عادل نیز در این همایش سخن گفت. او با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات اظهار داشت: حضور باشکوه و پرمعنای مردم در انتخابات که حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری بود، آنچه که دوستان خدا و نه آنچه دشمنان می‌خواستند را  محقق کرد.
 
وی نظم و قانون‌پذیری  مردم ایران در انتخابات را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود:‌آرامش در انتخابات در عین رقابت‌ها پیام و معنا داشت چرا که در مقایسه با کشورهای اطراف ما می‌بینیم که در جریان انتخابات چه اتفاقاتی می‌افتد.
 
حداد عادل حضور مردم در انتخابات را نشانه عظمت، فرهیختگی و رشد ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: این عظمت به برکت فرهنگ اسلامی ایرانی و انقلاب اسلامی است و این برای ملت ایران یک افتخار محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به سلامت انتخابات ادامه داد: این انتخابات در نهایت صحت برگزار شد  هیچ شکایتی نیز از هیچ نامزدی واصل نشده و تقلبی صورت نگرفت. همانطور که قبلا نیز تقلبی صورت نگرفته بود.
 
حدادعادل با بیان اینکه با وجود کمتر از 300 هزار رای این امکان وجود داشت که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در 29 خرداد سال 88 فرمودند جمهوری اسلامی اهل تقلب در آراء مردم نیست و رای مردم را حق‌الناس می‌داند از این رو این افتخاری برای نظام و مردمی است که با اعتقادات و خون فرزندان خود آن را به وجود آوردند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس به تهمت تقلب فتنه‌گران در سال 88 و جفای آنها در حق ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: ملت رفتار دوگانه آنها را فراموش نخواهد کرد.
 
حدادعادل با تشکر از حاضرین در مراسم گفت: از یکایک شما که با بذل لطف بنده را در این جمع سرافراز کرده‌اید تشکر می‌کنم. روحانیت محترم، علمای دین، وزرا، نمایندگان مجلس و صاحبان جراید، اهل رسانه و مسئولان کشور، جوانان و همه و همه حاضرین سپاسگزاری می‌کنم و به خصوص مادر گرانقدرم تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: حقیقت این است که بنده تا همین اواخر از برگزاری چنین مراسمی خبر نداشتم و مایل هم نبودم که مجلس به این صورت برگزار شود. چرا که معتقدم اینگونه تعاریف و صحبت‌‌ها راه را برای شیطان به سوی انسان باز می‌کند.
 
حدادعادل در ادامه تاکید کرد: صادقانه باید بگویم که مخالفت جدی هم برای برگزاری این مراسم انجام ندادم و علت این بود که بعد از انتخابات احتمال می‌دادم چنین تجمعی برای انقلاب و کشور بی‌فایده نباشد.
 
وی تصریح کرد: اعتقادم بر این است که مجلس نکوداشت مجلسی برای شخص بنده نیست و یک مراسم نکوداشت برای یک نگاه، روش، بینش و اعتقادات است و مهمترین دلیلی که باعث شد با برگزاری چنین مراسمی مخالفت نکنم همین بود.
 
حدادعادل همچنین تاکید کرد: خواهش من این است که حداد عادل را فراموش کنید آنچه که باید بماند فکر و نگاهی است که امام بزرگوار به ما تعلیم دادند و امروز هم رهبر معظم انقلاب آموزگار این اندیشه هستند.
 
وی افزود: بدون تعارف باورم این است که بنده کار مهمی به خصوص در انتخابات و مناظره‌ها انجام ندادم. حرف من در این ایام دقیقا حرف شما بود و من از زبان شما مردم مواضع درست را در فرصتی که در اختیار داشتم به زبان آوردم.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: در هفته‌های بعد از انتخابات وقتی با اظهار محبت مردم و صحبت‌های آنها در نمازجمعه و برخی اماکن روبرو می‌شدم واقعا خجالت می‌کشیدم و در این لحظات خودم را با رزمندگان، ایثارگران و جانبازان مقایسه می‌کردم. خودم را با همه این عزیزان مقایسه کردم و راحت پذیرفتم که کاری انجام ندادم.
 
حدادعادل در ادامه افزود: این مجالس کار من را سخت‌تر و وظیفه‌ام را دشوارتر می‌کند. وقتی برای من صفتی چون مرد تقوا و تدبیر در نظر گرفته شده برای هر سه مورد دچار تردید می شوم مرد اگر بود تنها علی(ع) بود و ما غلام او هستیم. گذشته از این تقوا و تدبیر هم شعار انتخاباتی بود که آرزو کردم در صورت رسیدن به توفیق خدمت به مردم در دولت آن را پیاده کنم.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: این مجلس بعد از انتخابات برگزار می‌شود انتخاباتی که بنده در کنار آقایان قالیباف و ولایتی ائتلافی تشکیل داده بودیم که هیچ وقت قصد تحلیل وضع انتخابات و این ائتلاف را در این مجلس ندارم. اما لازم می‌بینم درباره این انتخابات به دو نکته اشاره کنم. اولین نکته حضور باشکوه و پرمعنای مردم برای برهم زدن حماسه سیاسی بود که امروز باید شکر این حماسه‌آفرینی را به جا بیاوریم. نکته دوم نظم و ترتیب فوق‌العاده ارزشمند انتخاباتمان در مقایسه با انتخابات کشورهای اطراف بود.
 
حدادعادل در ادامه گفت: انتخابات ما در نهایت صحت و سلامت برگزار شد و هیچ شکایتی از کسی نرسیده همانطور که در سال‌‌های قبل صورت نگرفته بود امسال هم به همان شکل انتخاباتمان برگزار شد. در این بین نظام امتحان بزرگی داد و این یک افتخار برای مردم ما بود. برای ملتی که نظام را با خون خودش تایید کرده‌اند این یک افتخار و سرافرازی بزرگ است.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین تاکید کرد: کسانی که در سال 88 این نظام را متهم به تقلب کردند در حق این کشور جفا کردند. نمی‌گویم ملت آنها را نمی‌بخشد اما باید بگویم کسانی که در سال 88 یک موضع و در سال 92 موضع متفاوتی گرفتند خیانتی به ملت کردند که این رفتار دوگانه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.
 
حدادعادل با اشاره به تاکید بر مواضع اصولی اصولگرایان در ادامه راه گفت: حدود 18 سال پیش یک بار در شبی خدمت مقام معظم رهبری بودم و با ایشان در کتابخانه شخصی آقا قدم می‌زدیم ایشان در ضمن صحبت‌هایمان گفتند ارزش انسان‌ها به اندازه‌‌ای است که از حق دفاع می‌کنند. طبق این صحبت رهبری بنده فکر می‌کنم همه سیاسیون باید از دینی بودن و اسلامی بودن حکومت دفاع کنند و این نکته مهمی است ما باید در مقابل سکولاریسم بایستیم و بدانیم درد بزرگ جهان امروز درد بی‌دینی و بی‌اخلاقی است. در دنیا امروز هیچ وسیله‌ای برای براندازی حکومت‌‌های ظالم و سلطه‌گر به اندازه دین وجود ندارد.
 
وی افزود: اگر کنترل درونی وجود نداشته باشد کنترل بیرونی ممکن نخواهد شد و برهان این سخن نگاهی به وضع عمومی دنیاست.
 
حدادعادل با تاکید بر حفظ استقلال کشور افزود: مطالبه استقلال کشور یکی از مسائل مهم و اول مردم در انقلاب بود. استقلال درمان همه دردهای این کشور است در این زمینه باید از امام(ره) یاد کنیم. امام با اینکه با ملی‌گرایی به عنوان مکتبی در برابر دین مخالف بودند به شدت نسبت به استقلال کشور حساسیت داشتند.
 
وی همچنین تاکید کرد: ایشان وقتی در عراق بودند و شاه برای ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا به آمریکا رفته بود گفتند وقتی شاه در برابر رئیس‌جمهور آمریکا مثل نوکر ایستاده بود و کرنش می‌کرد تلخی آن ماجرا تا سالها در ذائقه من باقی ماند و این نشان دهنده حساسیت امام و روحیه ملی‌گرایی است.
 
حدادعادل افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که سیاست خارجی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد.
 
وی با اشاره به وضعیت مصر تاکید کرد: زمانی که مرسی آمد و جانشین آن نامبارک شد همان ابتدا با اسرائیل رابطه برقرار کرد و سفیری هم به تلاویو فرستاد او تغییری در معاهده کمپ‌دیوید ایجاد نکرد و به جای رابطه با ایران رابطه‌اش را با اسرائیل و آمریکا حفظ کرد.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری  در ادامه تاکید کرد: او همه این کارها را انجام داد تا از شر آمریکا مصون بماند اما این اتفاق نیفتاد چون مرسی به نام اسلام روی کار آمده بود و منتخب مردم بود. همین برای آمریکا قابل تحمل نبود و مرسی با یک کودتا از حکومت کنار رفت.
 
وی با تاکید بر مشکلات اقتصادی ایران گفت: امروز کشورمان گرفتار مشکلات اقتصادی است و ما باید برای غلبه بر این مشکل رهنمودهای رهبری را عمل کنیم و با توکل به خدا بر توانایی‌های مردم با مدیریت تکیه کنیم.
 
حدادعادل افزود: مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد و در این راه قوه قضائیه مسئولیت سنگینی دارد. دشمن می‌تواند در صحنه اقتصادی استقلال ما را بگیرد و این آزمون مهمی است که در پیش داریم و آنچه مهم است صداقت و وفاداری در این راه است.
 
وی همچنین تاکید کرد: کلمه صدق در قرآن بارها تکرار شده و صداقت هم در اخلاق فردی و هم عالم سیاست بسیار مهم است.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر حمایت از مشی اعتدالی رئیس‌جمهور منتخب گفت: همانطور که در ملاقات حضوری با روحانی پیروزی او را تبریک گفتم باز هم به او تبریک می‌گویم و همچنین حمایتم را از ایشان اعلام می‌کنم. روحانی خودش را اعتدال‌گرا و مستقل معرفی کرده و ما از این اعتدال و بینش اعتدالی حمایت می‌کنیم.
 
وی افزود: ما کشور را محتاج آرامش و همدلی می‌دانیم و معتقدیم آرامش به وجود آمده باید حفظ شود در این راه همه مسئولیم و مسئولیت رسانه‌ها در این راه بیشتر است.
 
حدادعادل در پایان تاکید کرد: از همین جا آمادگی همکاری با دولت آینده را در تمامی موارد اعلام می‌کنیم و معتقدیم همه باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم. رهبری برای کشورمان ارزش اساسی دارد و تمام خوبی‌های مد نظر ما را به صورت یکجا دارند.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">