‪Google+‬‏

ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

ستاد مردمی حامیان سعیدجلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.شهید محمد علی جهان آرا....
حامیان دکتر سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
لطفا جهت حمایت از ما لینک وبلاگ ما را درسایت یا وبلاگ خود ثبت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

امام خمینی،پیشتاز واقع بینی:

مسیر،اتاق فکر گفتمان انقلاب اسلامی

دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، روز 13 آبان در اجتماع باشکوه راهپیمایان تهران مقابل لانه جاسوسی آمریکا، طی سخنانی، شاخص های منطق حضرت امام(ره) در موضوع استکبارستیزی را تشریح کرد. متن کامل سخنرانی دکتر جلیلی به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
الحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی سیدنا محمد (صلوات  مردم )و آله الطیبین الطاهرین.
 
السلام علی الحسین و علی اصحاب الحسین و علی اولاد الحسین. السلام علی من یهدم الجور بالصواب و یحیی السنه بالکتاب1
 
منطق امام
 
در سالروز رویداد بزرگی هستیم که امام راحل, احیاگر مکتب حسین در عصر حاضر, آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامید.
 
منطق امام چه بود؟
 
انقلاب اول؛ نظام استبدادی را که مانع استقلال , آزادی و ارزش های این کشور  بود، برکنار کرد.
 
اما امام آرمانهای متعالی داشت.در اندیشه و  آرمانهای امام، استقلال و آزادی در همه ابعاد آن و به شکل متعالی آن  تعریف  می شد. اندیشه  و آرمان امام به قدری گویا ,روشن و متعالی بود که امروز شاهد هستید دشمنان ما که نمی توانند این اندیشه را نفی کنند ؛نمی توانند به مقابله با این آرمانها  برخیزند به مقابله با اصل اندیشه  و اصل آرمان برآمده اند. مطلق  اندیشه و آرمان  را نفی می کنند.
 
ادعا می‌کنند عرصه سیاست و سیاست  خارجی، عرصه واقعیتها است نه عرصه آرمانها. آنها می‌خواهند با شعار  واقع‌بینی  اندیشه و آرمان  امام را نفی  کنند .
 
اما من نمی‌خواهم در جمع شما در باره آرمانها و اندیشه امام صحبت کنم. اتفاقاً من می‌خواهم روی همان نکته‌ای که دشمنان اسلام روی آن تأکید می‌کنند صحبت کنم.
 
***
 
هنر امام  چه بود؟
 
ما معتقدیم،یکی از بزرگترین هنرهای امام راحل ما   این بود که اتفاقاً  درک  صحیح از واقعیت  را به جهانیان نشان داد. امام اجازه نداد واقعیتها را تحریف کنند. امام اجازه نداد، کسانی به میل خود آن درکی  را که از واقعیت دارند به ملت ها تحمیل کنند. امام منکر واقعیتها نبود. اتفاقاً هنر امام واقع‌بینی صحیح و دقیق بود. واقع‌بینی‌ای که مبتنی بر یک اندیشه صحیح بود.  ان تتقواالله  یجعل لکم  فرقانا2.
 
اگر تقوای الهی باشد آنگاه  است که شما می توانید واقعیت ها را به خوبی ببینید.هنر امام این بود.
 
لذا خود امام بیان کرد چیزهایی که به چشم دیدیم می خواهیم ان مقداری را که امکان دارد و  می فهمیم؛ درست به مستضعفین دنیا  و همه دنیا عرضه کنیم تا مستضعفین بفهمند  که مستکبرین با آنها چه می کنند.3
 
پیشتاز  درک واقعیت ها 
 
اتفاقاً امام دقیقا روی واقعیت ها دست گذاشت.و نظام تصمیم گیری در دنیا را  در سیاست خارجی را  در مناسبات قدرت در عرصه بین الملل را  به مردم دنیا نشان بدهد . نقطه قوت انقلاب و امام  ما این بود که در درک صحیح از واقعیت ها  و  معرفی آن به جهان پیشتاز  بود. 
 
امام می‌فرمود،  جهان در نظر این مستکبرین یک جهان خاص است. مستکبرین جهان را از این  دید خاص استکباری خود  و با آن بیماری روحی که در آنهاست نگاه می کنند. این دید مستکبرین است که سایر قشرهای بزرگ ملتها را که دریایی  هستند و رئیس جمهور آمریکا و امثالش  در برابر آن قطره‌ای بیش نیستند نبینند.4
 
این منطق امام در ارائه واقعیتها بود. شاهد روشن آن همین رویدادی است که ما در سالگردش گرد هم جمع شده ایم.
 
34 سال پیش ملت ما این واقعیت را به دنیا  گفت که سفارتخانه های آمریکا یک محل جاسوسی است.یک محل توطئه است. محل طراحی علیه آرمانها و منافع ملتهاست.
 
این را 34 سال پیش امام ما بیان کرد  . ملت ما بیان کرد.
 
امروز بعد از 34 سال می بینیم آن واقعیتی را که امام به خوبی دید و نشان داد حتی متحدین آمریکا هم  به آن اعتراف می کنند و بلکه به آن  معترض هستند.
 
من در اینجا می خواهم چند محور از از واقعیتهایی را که امام ما به خوبی تشخیص داد وبا واقع‌بینی برای ملتها بیان کرد را عرض کنم.
 
واقعیت اول : رابطه استبداد و استکبار ؛
 
چرا نهضت مشروطه و نهضت نفت به فرجام نرسید ؟ اگر  سیزده آبان نبود....
 
اولین و یکی از مهمترین واقعیتهایی را که امام به دنیا و به ملتهای آزادیخواه نشان داد این است که تنها با قطع استبداد داخلی نمی‌توان به آزادی و استقلال رسید.
 
اگر می‌خواهیم به استقلال واقعی برسیم، اگر می‌خواهیم به آزادی واقعی برسیم، باید ریشه‌ها و پشتیبانان مستبدین و دیکتاتورها را پیدا کنیم که ریشه در استکبار جهانی دارند. برای همین بود که امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامید.
 
امام یک  درک صحیح و واقع‌بینانانه از تاریخ ملت ما داشت. امام به خوبی بیان می‌کرد که چرا نهضت مشروطه  نتوانست به فرجام برسد. برای این که هدفش فقط استبداد داخلی بود. به  پشتیبانان و دستهای خارجی متوجه نبود. لذا شما می‌بینید که در انقلاب مشروطه تحصن در سفارت انگلیس برگزار می‌شود. این انحراف بود که بعد دیکتاتوری رضاخان را به ملت ایران تحمیل کرد.
 
تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که انقلاب مسیر خودش را درست می‌رود. فقط به دیکتاتور توجه ندارد. به پشتیبانان دیکتاتور و کسانی که می‌خواهند کماکان مقاصد خودشان را دنبال کنند، توجه داشت و نوک حمله را متوجه مانع اصلی استقلال و آزادی کشور کرد.
 
لذاست که  امام می‌فرماید: وقتی که ما می‌گوییم امریکا باید   شاه را برگرداند. چون این خودش می‌گوید، من مأمور بودم برای وطنم. ما می‌خواهیم آن آمر  را پیدا کنیم که امر کرده است تا شاه این همه جنایت بکند. ما با گرفتن شاه، اسرار آمریکا و کارتر و اسلاف  او را به ملتهای  جهان و ملت آمریکا ارائه خواهیم کرد5
 
این منطق امام بود.
 
امام می‌گفت، ما ملتی بودیم که تحت فشار آمریکا و دیگر ابرقدرت ها  استقلال ما از دست  رفته بود ... 6و ذخایر ما به باد رفته بود. امام می‌دانست که استقلال و آزادی کشورها؛ بدون قطع کردن دست استکبار ممکن نیست.
 
وقتی که حرکتی علیه استبداد و در جهت خواست یک ملت صورت می‌گیرد، اگر به عقبه خارجی آن و به دست استکبار متوجه نباشد، نمی‌تواند فرجام صحیحی پیدا بکند. شما این را در نهضت ملی شدن نفت هم شاهد بودید. آنها حتی یک ملی شدن نفت را نتوانستند تحمل کنند. شما در همین ایام بیداری اسلامی شاهد هستید. کشورهایی که فقط به قطع دست دیکتاتورهای داخلی بسنده کردند، چه فرجامی پیدا کردند.  برخی از آنها حتی فکر می‌کردند با کمک دولتهای خارجی می‌توانند انقلاب خودشان را حفظ کنند.
 
واتخذوا من دون الله الهه لعلهم ینصرون لا یستطیعون نصرهم و هم لهم جند محضرون7
 
آنها دیدند که نه تنها آن قدرتها  برای آن ها کاری نکردند بلکه خود آنها دیکتاتوری و آنچه را مانع استقلال و آزادی آنها بود را  از دریچه ای دیگر وارد کردند.
 
اگر  یوم الله سیزده آبان نبود می توانست چنین فرجامهایی در انتظار انقلاب اسلامی ایران باشد  و سیزده آبان نماد استقلال و عدم انحراف انقلاب اسلامی بود.
 
***
 
واقعیت دوم : عمق دشمنی ؛ سی و نه بار موضع گیری در  یک سال!
 
واقعیت دومی که امام برای ملت ما و برای مردم جهان بیان کرد.
 
امام با درک صحیح این را برای ملتهای جهان بیان کرد که استکبار ؛دشمنی عمیق با منافع و ارزشهای ملتها دارد.
 
امام یک فهم دقیق از عمق  دشمنی استکبار با ملت ها داشت .
 
شما شاهد بودید که به جز آنچه آمریکا در لانه جاسوسی انجام می‌داد، نه تنها این دشمنی‌ها  را پس از انقلاب متوقف نکرد ؛بلکه اقدامهای براندازانه دیگری را دنبال کرد: حمایت از صدام، جلوگیری از بازپرداخت دارایی‌های کشور، اعلام تخصیص بودجه برای کمک به براندازی، حتی ایالات متحده آمریکا تمام تلاش خودش را می کرد که حتی خط لوله گاز از این کشور عبور نکند!
 
فقط در  یک سال ؛آمریکا سی و نه بار موضع گیری کرد  که مثلاً چرا دارد خط لوله گاز از کشور ایران عبور می‌کند!
 
این مدل رفتار آنها بود. شما دیده‌اید، در همین سه دهه دشمنی  آمریکا با ما.
 
سه هدف راهبردی آمریکا
 
آنها سه هدف راهبردی  را دنبال می‌کنند. آنها خواهان این هستند که  یا چنین نظامی در دنیا نتواند شکل بگیرد یا حداقل رفتارهای هویت‌بخش انقلاب اسلامی تغییر کند و یا پیشرفت نکند.
 
برای همین با تمام ظرفیت می‌خواهند ظرفیت و قدرت منطقه‌ای ایران را تهی کنند. شما اسناد راهبردی همین دولت فعلی آمریکا را ملاحظه بکنید. سند استراتژی امنیت ملی، سند دفاع موشکی بالستیک سند آرایش هسته‌ای، سند ارزیابی دفاع چهار ساله ؛در همین اسناد راهبردی دولت آمریکا، مسأله محوری را تهدید ایران معرفی می‌کنند و در یک گناه نابخشودنی حتی رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا؛ ایران را تهدید به حمله هسته‌ای می‌کند.
 
علت این دشمنی چیست؟ همان منطق فرعونی است که انی اخاف ان یبدل دینکم.8 آنها نگران این هستند که با ظهور انقلاب اسلامی مدلی را که آنها به لحاظ سیاسی و اقتصادی برای ملتها تجویز کرده‌اند، برچیده شود.
 
اینجا است که امام از رفتار دشمن درک دقیق دارد. واقعیت رفتار دشمن را با درک عمیق برای جهانیان بیان می‌کند. امام می‌فرماید، بحث این  نیست که اینها طرفدار فلان موضوع باشند یا نباشند. عین تعبیر امام این است که  آن رویارویی که آنها امروز با ما دارند، جنگ بین حق و باطل، فقر و غنا، استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد است9. لذا امام می‌فرمایند، این نزاعی که امروز وجود دارد، نزاع بین ما و آمریکا نیست. نزاع بین دو اندیشه است. بر همین مبنا است که امام بی‌منطق بودن آنها را بیان می‌کند.
 
امام به خوبی روشن می‌کند که دشمنان ما منطق صحیح ندارند. این که آنها به ملت ما جسارت می‌کنند، این که آنها با تعابیر زشت یاد می‌کنند.. امام فرمودند، در منطق آنها وحشی این است که رام آنها نباشد. وحشی آن کسی است که نگذارد زورمندها  به او تعدی کنند.10
 
همان تعبیر قرآنی که هیچ منطقی ندارند. می‌گویند انا تطیرنا بکم.11 ما به شما بدگمانیم. ما شما را شوم می‌دانیم. قالوا طائرکم معکم ائن ذکرتم.12
 
امام می‌فرمود این مشکل از شما است که بی‌منطق هستید. و برای همین است که امام می‌فرمودند، اینها به کمتر از این که ما از مسیرمان دست برداریم رضایت نمی‌دهند. لایزالون یقاتلونکم حتی یردوکم  عن دینکم ان استطاعوا 13 اگر بتوانند و نمی‌توانند.
 
مشروطه را  قدرتهای استکباری تحمل نکردند. ملی شدن نفت را تحمل نکردند. امروز می‌بینند ملت ما پیشرفتهای بزرگ دینی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری دارند. طبیعی است که آنها نمی‌خواهند .
 
در برابر این پیشرفت ملت ما، هر آنچه را که دارند بسیج می‌کنند. لذاست که  نمی‌توانند تحمل کنند و این است که شما می‌بینید، از دست ملت ما عصبانی هستند. و اذا خلوا عضوا علیکم الانامل من الغیظ قل موتوا بغیظکم14
 
این همان چیزی است که شهید بزرگوار ما، شهید بهشتی می‌فرمود که قل موتوا بغیظکم. بمیرید در این عصبانیتی که از ملت ما دارید.
 
و این شعار مرگ بر آمریکا شعار متفکرترین انسانهای ما است. صادقترین انسانهای ما است.
 
اگر ما می‌گوییم مرگ بر آمریکا، منطق امام این بود که این مرگ بر خود بزرگ‌بینی و تحقیر ملتها است. این مرگ بر خشونتی است که به خودش اجازه می‌دهد کشورها را اشغال بکند. این مرگ بر اتاق فرمانی است که در یک لحظه فرمان نابودی هزاران انسان را می‌دهد. مرگ بر آمریکا یک نماد است. تکبیر مردم
 
این مرگ علیه ملت آمریکا نیست. علیه یک درصدی است که مدافع مناسبات ظالمانه حاکم بر جهان است. حتی حاکم بر خود آمریکا است.
 
لذاست که شما می‌بینید، بهترین فرزندان این ملت، شهدای ما، همتها و باکریها، بهشتی‌ها و رجایی‌ها فریاد مرگ بر آمریکا را سر می‌دادند و مرگ بر آمریکا را به یک فریاد همبستگی و سمبل آزادیخواهی و استقلال‌طلبی این ملت تبدیل کردند. (تکبیرمردم)
 
***
 
واقعیت سوم: تزویر ؛ خودشان هم می‌دانند که دروغ می‌گویند
 
واقعیت سومی که امام برای مردم ما و برای جهان مطرح کرد، چه بود؟ حیله‌های آنها بود.
 
در کنار  عمق دشمنی آنها امام به خوبی بیان کرد که آنچه آنها امروز دنبال می‌کنند، با شیوه‌هایی است که فقط زور در آن نیست، بلکه تزویر هم وجود دارد. فقط قدرت نظامی نیست، بلکه فریب رسانه‌ای هم وجود دارد. آنها به دنبال تحقیر ملتها هستند. فاستخف قومه فاطاعوه15
 
  آنها دنبال این هستند که با تحقیر ملتها آنها را دنباله‌روی خودشان بکنند. امام این دروغگویی‌ها و فریبی که در رفتار آنها ست. را به جهان نشان می‌داد. می‌گفت اینهایی که صحبت از حقوق بشر می‌کنند، خودشان هم می‌دانند که دروغ می‌گویند. حقوق بشری که آنها می‌گویند یعنی حقوق یک عده خاص. یعنی حقوق ظالمها.16 لذا امام تأکید داشت، این سازمانهایی راکه بعضاً درست می‌کنند، برای منفعت خودشان است 17و برای مظلومها نیست.
 
اینجا بود که امام می‌گفت،‌ شورای امنیت وقتی می‌تواند شورای امنیت باشد که مدافع حقوق مستضعفین و مظلومان باشد18.و اگر ملت ما توانست جانانه‌ترین مقاومتها را در برابر   زور زورگویان انجام بدهد، به خاطر این بود که ویژگی مهمتر ملت ما این بود که توانست در کنار مقاومت در برابر زور دشمن، در برابر تزویرها و حیله‌های دشمن نیز مقاومت کند. (تکبیر مردم)
 
***
 
واقعیت چهارم: ضعف دشمن؛از دفاع مقدس تا جنگهای 33 روزه و 22 روزه
 
اماواقعیت دیگری که امام به ملت ما و به جهان نشان داد. یک واقعیت بزرگ ! و آن این که بسیاری از آنچه قدرتهای استکباری امروز نشان می‌دهند، بسیاری از این ؛یک قدرت پوشالی است. یک هیمنه پوشالی است. امام ضعف دشمن را به خوبی می‌شناخت و آن را تشخیص می‌داد و به جهان معرفی می‌کرد. اجازه نمی‌داد آنها قدرت خود را بیش از آن چه که هستند نشان دهند. هم چنانکه امام با جسارت؛ قدرت مستضعفین عالم را نشان می‌داد. قدرت مؤمنین را نشان می‌داد. بیان می‌کرد که آنچه دشمن می‌کند نمی‌تواند کاری را پیش ببرد.
 
امام می‌فرمود، لن یضروکم الا اذی19 آنها به جز اذیت و آزار نمی‌توانند کاری انجام بدهند  و ما می‌توانیم بیشترین موفقیتها را داشته باشیم.
 
  این گفته یک مجله آمریکایی است. ویکلی استاندارد  چند وقت پیش یک مطلبی نوشت. گفت همه رؤسای جمهور آمریکا، از کارتر تا اوباما همه با این حرف امام موافق هستند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.( تکبیر مردم) 
 
لذا امام می‌فرمود، این تبلیغی که ابرقدرتها درست کرده‌اند و خودشان را آسیب ناپذیر نشان داده‌اند، حقیقت نداشته است و آن بت بزرگی که برای دنیا درست کرده بودند، ملت ما آن را شکست و می‌شکند. 20
 
امام این واقعیت را به خوبی نشان داد و در عمل نشان داد که می توان پیروزی های بزرگ را بدست آورد.  سرنگونی شاه ، ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی و بعد شاگردان امام  در پیروزی های بزرگ  جنگ های 33 روزه و 22 روزه این واقعیت را به دنیا نشان دادند که آن گونه که آنها  دارند از خودشان تصویر می کنند نیست و ملت ها می توانند موفق و پیروز باشند.(شعار مردم : هیهات منا الذله)
 
****
 
واقعیت پنجم: اگر پشتیبان هم نباشیم...
 
همان نقطه ای که ضربه خورده اند را هدف قرار داده اند
 
اما واقعیت دیگری که امام به ملت ها و ملت ما نشان داد این بود که ما می توانیم موفق باشیم می توانیم پیروزی های بزرگ بدست آوریم  اما شرط رسیدن به پیروزی های بزرگ ؛وحدت و انسجام است. این آیه قران است که «والذین کفروا بعضهم اولیاءبعض الا تفعلوه تکن فتنه فی الارض و فساد کبیر» (سوره انفال،آیه 73)21 آنها می بینید پشتیبان هم هستند اگر ما پشتیبان هم نباشیم  وحدت لازم را نداشته باشیم آنگاه است که آنها می توانند چشم طمع داشته باشند لذا امام تاکید  داشت این واقعیت بزرگ را که باید ملت همصدا باشد  می فرمودند : تا دستتان را به هم ندهید نمی توانید در مقابل این  قدرت ها بایستید آن ضربه ای را که آنها از اخوت اسلامی کشور ما خوردند از اخوت اسلامی عملی بود.22
 
آنها یافته اند ضربه را از کجا خورده اند همان نقطه ای را که ازش ضربه خورده اند را هدف قرار داده اند
 
موضع پیروزی ما اتحاد کلمه بود. لذا امام می فرمایند جهان خواران انشاالله تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس ما را به گور خواهند برد.23 امروز این هوشیاری را باید  ملت ما داشته باشد .تمام تلاش دشمن آن است که وحدت و یکپارچگی ملت ما را در مقابل با استکبار تبدیل به اختلافات داخلی کند اینجا باید انها بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.
 
یکپارچگی  در عین تکثر و تنوع
 
ملت ما علی رغم تکثر و تنوع سلایق سیاسی  که خودش موجب رشد و نشاط  و پیشرفت و بالندگی  کشور است ...تمام ملت یکپارچه در مبارزه با استکبارو مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا ، متحد و یکپارچه پشتیبان نظام، دولت و تیم مذاکره کننده اند تا بتوانند با اقتداری که شایسته ی این ملت است، از حقوق، منافع و ارزش های این ملت به خوبی دفاع کنند.(  تکبیر مردم و شعار :ما همگی برادریم پیرو خط رهبریم)
 
لذا اگر ملت ما جانانه ترین مقاومت ها را همان طور که عرض کردم در برابر زور انجام داده است ، ویژگی مهم ملت ما این است که مقاومت در برابر تزویر و فریب دشمن را هم دارد و نمی گذارد آن ها در صفوف ملت ما اختلال ایجاد کنند و وحدت ملت ما را که یک نماد همبستگی ملت ما مبارزه با استکبار جهانی وسیاست های خصمانه آمریکاست کم رنگ کند.
 
بر همین مبنا امروز همه ی ما ، تمام آحاد ملت و تمام جریان های سیاسی باید کمک کنند تا کشور و دولت ما بتواند با استفاده حداکثری از ظرفیت های کشور در حل مشکلات اقتصادی ، مثل کاهش تورم و بیکاری و افزایش تولید ، ان شاءالله حداکثر موفقیت را داشته باشد.
 
به سوی حماسه اقتصادی
 
همه باید پشتیبان هم باشند تا حتی یک روز را برای پیشرفت کشور از دست ندهیم و ان شاءالله آن حماسه سیاسی بزرگی را که ملت ما در 24 خرداد آفرید با وحدت ، همدلی و همبستگی آحاد مردم و جریان های سیاسی و دولت و مجلس و همه ی نهادهای نظام با حماسه ی اقتصادی تکمیل شود. (تکبیر مردم)
 
یکی از اندیشمندان غربی به صراحت نوشت اخیراً که ایران ؛جمهوری اسلامی ایران ؛ نشان داد ، نه تنها بدون آمریکا ، بلکه در مقابله با آمریکا بزرگترین پیشرفت های  علمی ، فناوری و اقتدار منطقه ای را به دست آورده است .(تکبیر مردم)
 
  لذا همه ی ما تلاش خواهیم کرد تا همه ی ما ، دولت ما بتواند در عرصه های مختلف صنعت ، فناوری ، کشاورزی ، اقتصاد و همه ی عرصه های پیشرفت روز به روز موفق تر از گذشته باشد. این حرف امام است که ما خدا را داریم. درِ رحمت خدا به روی ما باز است. و ما اتکال به رحمت خدا و اتکال به قدرت خدا می‏کنیم. و شما قدرتمند باشید و به پیش بروید. 24 تا ان شاءالله برای همیشه چشم طمع مستکبران و قدرت های استکباری برای همیشه از کشور ما قطع شود . ان شاءالله
 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
پی نوشتها:
 
1. سلام بر کسی که "ستم را ویران می ‏کند با درستى و روش پیامبر را زنده می ‏کند با قرآن." صلوات خاصه امام حسین علیه السلام
 
2. سوره الانفال آیه 29: اى کسانى که ایمان آورده‏اید، اگر از خدا پروا دارید، براى شما قدرت تشخیص قرار مى‏دهد.
 
3. صحیفه امام خمینی، جلد 11، صفحه 272
 
4. صحیفه امام خمینی، جلد 11، صفحه 88
 
5. صحیفه امام خمینی، جلد 11، صفحه 74
 
6 .صحیفه امام خمینی، جلد 11، صفحه 78
 
7. سوره یس آیه 74 و 75: کسانی را به عنوان اله برمی گزیدند که دوستداران و مایه عزت و اعتبارشان باشند و به گمانشان در مواقع سختی و هنگام ترس یا متضرر شدن، یاور و پشتیبانشان باشند.
 
8. سوره غافر آیه 26: و فرعون گفت که مرا واگذارید تا موسی را بکشم و او باید پروردگار خود را بخواند که من می‏ترسم دین شما را دگرگون ساخته و یا در زمین فساد انگیزد.
 
9. پیام قطعنامه
 
10. صحیفه امام خمینی، جلد 20، صفحه 270
 
11. سوره یس آیه 18
 
12. سوره یس آیه 19: رسولان گفتند نحوست با خود شماست که وقتى تذکرتان مى دهند حق را نمى پذیرید.
 
13سوره بقره آیه 217: لایزال با شما قتال مى کنند به این امید که اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند.
 
14. سوره ال عمران آیه 119: از شدّت خشم بر شما، سر انگشتان خود را مى‏گزند. بگو: به خشمتان بمیرید.
 
15. زخرف آیه 54
 
16. صحیفه امام خمینی،، جلد 11، صفحه 133
 
17. صحیفه امام خمینی، جلد 10، صفحه 193
 
18. صحیفه امام خمینی، جلد 11، صفحه 134
 
19. سوره آل عمران آیه 111، هیچگاه نمى توانند ضرر مهمى به شما برسانند.
 
20. صحیفه امام خمینی، جلد 11، ص 141
 
21. سوره انفال آیه 73: کسانی که کفر ورزیدند ، آنان یاران و حامیان یکدیگرند ، اگر شما ( دستورات خداوند درمورد نحوه رابطه با کافران را ) انجام ندهید ، فتنه و فساد بزرگی در زمین واقع خواهد شد.
 
22. صحیفه امام خمینی، جلد 17 صفحه 404
 
23. صحیفه امام خمینی، جلد 20، صفحه 193
 
24. صحیفه امام خمینی، ج 11، صفحه 357
۹۲/۰۸/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
حامیان دکتر سعید جلیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">