‪Google+‬‏

ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

ستاد مردمی حامیان سعیدجلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.شهید محمد علی جهان آرا....
حامیان دکتر سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
لطفا جهت حمایت از ما لینک وبلاگ ما را درسایت یا وبلاگ خود ثبت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

نقد سعید جلیلی به عبارتی از توافقنامه ژنو

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۴۳ ق.ظ

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر سعید جلیلی ، رئییس سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پاسخ به سئولات دانشجویان به برخی از مفاد قرارداد ژنو واکنش نشان داد.

سعید جلیلی که عصر یکشنبه در همایش «دانشگاهیان، حماسه بصیرت» در تالار ابن سینا مشهد سخن می گفت، در ابتدای اظهاراتش با اشاره به تقابل ایران با استکبار جهانی ، گفت: مهمترین امری که مسیر پیشرفت ما را تهدید می‌کند این است که تصور کنیم مبارزه و مقاومت برای ما هزینه داشته است و بهترین هدیه برای دشمن این است که کشور ما نمی‌خواهد دیگر مبارزه کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رضایت مقام مظم رهبری از روند مذاکرات ژنو، تصریح کرد: سیاست کلی نظام در عرصه‌های مختلف روشن است نظام ما نظامی تنومند است و رهبر معظم انقلاب دو موضوع را در رابطه با مسأله هسته‌ای مشخص کردند؛ اول دفاع از حقوق هسته‌ای و عدم عقب‌نشینی از این حق که البته حق غنی‌سازی هم جزو حقوق ماست و دوم ایستادگی در برابر زیاده‌طلبی دشمن در این مسیر راهبردی معین شده است.

وی عنوان کرد: امت ما هر ساله دو ماه را برای تکریم حماسه امامان خود اختصاص می‌دهد، این تکریم بر مبنای مبارزه برای دستیابی به حقیقت است.

قدرت های استکباری در قراردادها تنها به دنبال منافع خودشان هستند

جلیلی سپس به موضوع قراداد مفصل میان ایران و انگلیس اشاره داشت و تاکید کرد که کشورهای مستکبر تنها به دنبال تامین منافع خود بودند:

«زمانی که یک اندیشه ظهور می‌کند به طور قطع مزاحم‌ها و معارض‌هایی دارد که این اندیشه را برنمی‌تابد در طول تاریخ کشورها همواره عده‌ای برای تأمین منافع خود به حقوق دیگر کشورها تعرض می‌کردند حتی نه در طول تاریخ، بلکه در همین روزها، رئیس جمهور فرانسه ادعا می‌کند که من می‌خواهم نیروی نظامی به آفریقای مرکزی اعزام کنم چنان که 200 سال پیش در دوره فتحعلی شاه در قرارداد مفصل انگلیس مذاکره می‌کند که چگونه منافعش در کشورمان حفظ شود.»

وی در ادامه افزود: آن چه در مذاکره مفصل مربوط به ایران می‌شود شامل تعابیر مبهم و دوپهلو است و آن جایی که منافع انگلیس تبیین می‌شود خیلی واضح و قطعی نوشته شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: همچنان که 20 سال پیش به علت تأمین نشدن منافع عده‌ای خاص در آفریقا در کشور رواندا یک میلیون نفر کشته شدند و بر اساس همین ادعاها نیز مردم افغانستان عراق، فلسطین و ... نیز کشته می‌شوند.

NPT بر مبنای تبعیض شکل گرفت

وی با طرح این پرسش که امروز در چه شرایطی قرار گرفته‌ایم، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم در جهان یکسری مناسباتی شکل گرفت که چند قدرت با اتکا بر قدرت خود امتیازاتی برای خود قائل شدند، بر این مبنا یکسری امتیازات مانند امتیاز وتو، انحصاراتی خاص در جهان برای آن‌ها و یا NPT شکل داد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام خاطرنشان کرد: این انحصارات براساس عدالت و حقیقت نبوده بلکه تنها براساس قدرت شکل گرفته است، چراکه نگاه استکبار منطقی و استدلالی نیست.

جلیلی افزود: شکل‌گیری این مناسبات هرگز با منطق و استدلال همخوان نبود، این یک منطق ساقط استکباری بود و نکته اینجاست که این منطق تنها رفتار چند کشور زورگو نبود، بلکه به صورت مبنایی و تئوریک و ایدئولوژیک درآمد همین مبناها در دانشگاه‌های خودمان نیز تدریس می‌شود و مورد تأیید قرار می‌گیرد.

نقد جلیلی به عبارتی از توافقنامه ژنو

وی با اشاره به سابقه جان لاک پدر لیبرالیست غرب، عنوان کرد: سابقه این فرد این بوده است که مدتی دبیر انجمن مستعمرات آمریکای شمالی و همچنین یکی از سهامداران عمده شرکت‌های برده‌داری بوده است، منطق این مستکبران این بوده است که به هر کشوری در حد نیازش منابعی را در اختیارش بگذاریم و هر چه را که اضافه بود از او بگیریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعبیری در توافق‌نامه ژنو مبنی بر تأمین نیازهای عملی برای غنی‌سازی، خاطر نشان کرد: این تعبیر بر مبنای تئوریک استعماری بر اساس تفکر لیبرالیست شکل گرفته و رواج یافته است، حتی برخی در محیط داخلی هم این طنز را تکرار می‌کنند که اگر می‌خواهید با امپریالیست مقابله کنید، لیبرالیست بهترین راه است.

هزینه 400 میلیون دلاری آمریکا در فتنه ۸۸

جلیلی با اشاره به فتنه سال 88 تصریح کرد: کنگره آمریکا 400 میلیون دلار برای مقابله با رأی مردم ایران قبل از انتخابات 88 مصوب کرد که دو ماه بعد گزارش کتبی را درباره هزینه این مبلغ از دولت آمریکا خواست.

وی اضافه کرد: بعد از حماسه 9 دی وقتی دشمن دید با چنین مردمی رو به رو است تصمیم گرفت که خود مردم را نشانه قرار دهد و به صراحت تحریم‌های فلج‌کننده را در دستور کار خود قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ما باید همه توان‌مان را در عرصه اقتصادی به کار بندیم تا چشم طمع دشمن را از خود دور کنیم، مشکل دشمن با ما چند سانتریفیوژ نیست، آنان نمی‌خواهند ملتی از حقوق طبیعی خود برخوردار باشد.
۹۲/۱۰/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
حامیان دکتر سعید جلیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">