‪Google+‬‏

ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

ستاد مردمی حامیان سعیدجلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.شهید محمد علی جهان آرا....
حامیان دکتر سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
لطفا جهت حمایت از ما لینک وبلاگ ما را درسایت یا وبلاگ خود ثبت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

پیام شهدا به ملت: نترسید و نگران نشوید

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸ ب.ظ

"خیبرآنلاین" - دکتر سعید جلیلی همزمان باایام الله دهه مبارک فجر با حضور در مراسم یادواره شهدای 100 شهید منطقه شهید صدوقی کرج سخنان مهمی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، نماینده حضرت امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی در مراسم بزرگداشت یکصد شهید منطقه شهید صدوقی کرج که پنجشنبه ۱۷ بهمن از نماز مغرب و عشاء و به همت پایگاه شهید صمصامی در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شده بود، راجع به مذاکرات هسته ای، نقشه دشمن، خواسته های غیرمتعارف طرف آمریکایی در مذاکرات قبلی و دوعنصر مهم نترسیدن و نگران نشدن از منظر آیات قرآن کریم و اهداف شهداء، سخنان مهمی را بیان نمود.

براساس این گزارش، در این جلسه که با استقبال باشکوه مردم کرج، به ویژه جوانان این شهر برگزار شد، دکتر جلیلی گفت: در مذاکرات قبلی طرف مقابل مطالبات خارج از چارچوبی داشت که ما به خواسته های نامشروع آنها تن ندادیم.

وی با اشاره به نیاز ایران به غنی سازی 20 درصد افزود: غنی سازی 20 درصد برای برخی مصارف صلح آمیز داخلی مانند برخی بیماری ها موردنیاز است.


سعید جلیلی با بیان راه و اهداف شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: شهدا نه مردم را می ترساندند و نه آنان را نگران می کردند.

وی سپس سوالی مهم را از حاضرین پرسید که: چه کسانی پیامشان ترس است و چه کسانی ترساندن است؟ چه کسانی پیامشان نگران کردن است؟ این خیلی اهمیت دارد. اینجاست که این معنا بهتر درک می شود؛ پیام شهدا به مردم این است که به ترسیدن فکر نکنند.


جلیلی با اشاره به پیام شهدا گفت: براساس این مسیر نورانی و مقدس، ملت می توانند آن دستاوردها، موفقیت ها، پیروزی ها و تعالی پیشرفت را داشته باشند که آن پیام، مبتنی بر این دو عنصر است: نترسیدن و نگران نشدن.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) که دور جدید کلاس هایش با موضوع آیات سیاسی قرآن در این دانشگاه به تازگی آغاز شده، با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که چه کسانی ما را می ترسانند، توضیح داد: این شیطان است که شما را می ترساند و لذا با بهترین اهرمی که در اختیار دارد، مقاصد خودش را به پیش می برد و مهمترین اهرمش، القای ترس و نگرانی است؛ این اهرم همیشگی شیطان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هرگاه حماسه ای خلق شد یعنی بر این نگرانی و ترس غلبه شده است و  انقلاب اسلامی نیز یک حماسه بزرگ بود چون مردان و زنانی پیدا شدند که نترسیدند. رژیم طاغوت با تمام قوا در مقابل این مردم ایستاده بود ولی ملت نترسیدند و اگر مردم ما در آن زمان اراده کردند، آن اراده با همین نترسیدن و شجاعت بود که به پیروزی رسید.



نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با ذکر وابستگی شاه و اعتراف دولت آن زمان بر این نکته، افزود: مردم ما ایمان را مبنای کار خود قرار دادند و توانستند اراده خودشان را بر آنها تحمیل کنند و حماسه انقلاب اسلامی ایجاد شد.

سعید جلیلی سپس به 8 سال دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: هشت سال حماسه دیگری به اسم دفاع مقدس داشتیم که خود غربی ها به صراحت اعلام کردند و اسنادش هم موجود است که به صدام کمک کردند، اما چرا موفق نشدند؟ چون ابزار خوف و ابزار ایجاد نگرانی در ملتی که حماسه ایجاد می کرد، را نتواستند پیدا کنند و می بینید که فقط از یک محله 100 شهید تقدیم این انقلاب شده است.

جلیلی به خصوصیات خلق یک حماسه پرداخت و افزود: حماسه وقتی خلق می شود که انسانهای بزرگی پیدا شوند که بیشترین فایده را بدون هیچ هزینه و چشمداشتی برسانند؛ شهدای ما مصداق این حماسه هستند. تمام شهدای ما برای یک اندیشه بزرگ و تفکر بزرگ حماسه سازی کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنانش را پیرامون حماسه با این عبارت تکمیل کرد: انسان بزرگ حماسه ساز، فقط حماسه ایجاد نمی کند، فقط مقاومت نمی کند بلکه مقاومت می کند و پیشرفت می کند و حماسه اش، ساکن و راکد نیست. حماسه است که مرتب رشد صعودی دارد و هر اراده ای که دشمنان می کنند، فرد حماسه ساز در برابرش می ایستد و بر آنها غلبه می کند.



دکتر جلیلی با تاکید روحیه عدم ترس و نگرانی ملت ایران، تاکید کرد: در هر چیزی که دشمن دست می گذارد و می خواهد مانع بشود، مردم با ایمان نمی ترسند و نگران تهدیدهای او نمی شوند چون باور دارند. با این موفقیت ها و این نگاه و اندیشه با این مبانی قوی که شکل می گیرد، دیگر فقط خرمشهر را آزاد نمی کند بلکه در سایه آزادی خرمشهر، هیبت پوشالی دشمنان را می شکند و بسیاری پیروزی های دیگر به دنبالش ایجاد می شود. لذا وقتی نترسیم و ایمان داشته باشیم می توانیم اراده خودمان را بر اراده دیگران غلبه دهیم.

 دبیر سابق شورای امنیت ملی کشورمان با اشاره به دو جنگ مهم سال های گذشته در لبنان و فلسطین، گفت: در جنگ 33 روزه تمام قدرتهای استکباری پست سر رژیم صهیونیستی قرار گرفتند اما یک گروه با همین نگاه و الگوگرفتن از آن پیروز می شوند و در ادامه، جنگ 22 روزه نیز بر همین مبنا به پایان می رسد.

جلیلی ادامه داد: وقتی از آقای سید نصرالله می پرسند می گوید ما از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتیم، وقتی از رزمندگان مقاومت فلسطین سوال می کنند علت پیروزی را الگوگرفتن از جنگ 33 روزه بیان می کنند و بدین ترتیب، این مدل تکثیر می شود.

دکتر جلیلی با اشاره به ایجاد ترس استکبار جهانی بر ملتهای جهان پس از جنگ جهانی دوم، گفت: قدرت های بزرگ بعد از جنگ جهانی دوم و با آن ترسی که به وجود آوردند و سلطه ای که برای جهان درست کردند، گردهم آمده و به صراحت اعلام کردند ما باید یکسری امکاناتی داشته باشیم؛ مثلا ما باید امتیاز وتو داشته باشیم و 5 تا کشور باید داشته باشند و بقیه نداشته باشند. در همین قرارداد NPT در بند دو نوشته اند که فقط ما چند کشور می توانیم سلاح هسته ای داشته باشیم و بقیه حق ندارند داشته باشند. همچنین اعلام می کنند که کسی نباید در مقابل ما بایستد.



عضو شورایعالی امنیت به سایر مقولاتی که استکبار درصدد تحمیل آنهاست، پرداخت و افزود: در اقتصاد بیان می کنند که ما اقتصادمان با این رویکرد است و بیان می کنند که فلان کشور نباید مراودات اقتصادی با فلان کشور داشته باشد و این یعنی زور؛ وقتی هم بیان می کنیم که منطق این کار شما چیست، به صراحت و با همان منطق استکباری که در طول تاریخ است، پاسخ می دهند چون ما قدرت و زورمان بیشتر است!

وی گفت: ملتی که اعلام می کند انرژی هسته ای را حرام می داند و می خواهد انرژی هسته ای صلح آمیز داشته باشد و از آن استفاده کند، دشمن با همین بی منطقی نمی پذیرد. تنها چیزی که آنها را در رسیدن به این اهداف کمک می کند این است ملت ها از آنها بترسند و مبارزه با آنها را کنار بگذارند و از مبارزه روی برگردانند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با اشاره به گستاخی های اخیر مقامات آمریکایی گفت: در فضایی که آنها درست کردند، آنچه که ما اراده می کنیم همان تحقق پیدا کند و اگر کسانی بخواهند خلاف این عمل کنند چاره ای جز شکست ندارند. این منطق جدیدی نیست که دائما تکرار می کنند که گزینه نظامی روی میز است. این را همه مستکبران در طول تاریخ به تعبیر قرآن کریم بیان کرده اند و چیزی که در مقابل این منطق ایستادگی می کند، همان منطق شهداست.

جلیلی باتاکید بر اینکه اگر ملت ما پیشرفت و موفقیتی داشته است براساس منطق شهدا بوده است، افزود: کشوری مثل ایران در دنیا پیدا شده و داد می زند که این قدرت پوشالی است و نترسید. این اتفاق حتما آنها را نگران می کند و اینکه دایما اعلام می کنند که گزینه نظامی روی میز است این نشانه استیصال و اقرار به شکست اوست و کسی که در منطق حرفی برای گفتن نداشته باشد، اعلام می کند که گزینه نظامی روی میز است در حالی که ابزار ترساندن برای این مردم کارساز نیست.



عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای سابق با بیان اینکه محاسبات آنها با محاسبات ما کاملا فرق می کند و آنها در اشتباه هستند، ادامه داد: در همین موضوع هسته ای ما یک زمانی به سوخت 20 درصد نیاز داشتیم، سوخت 20 درصد یک نیاز ما بود. سالی 850 هزار بیمار ما نیاز به داروهایی داشتند که این دارو ها با سوخت 20 درصد هسته ای فراهم کرد ولی آانها این سوخت را به ما نمی دادند. در یکی از همین گفتگوها به آنها اعلام کردیم مگر شما نمی گفتید ما با استفاده از انرژی صلح آمیز مشکلی نداریم؟ ما اعلام کردیم که به این سوخت 20 درصد نیاز داریم و مصرف آن هم کاملا انسانی و در رآکتور تحقیقاتی تهران هست و فقط تولید دارو می کند و زیر نظر دوربین های آژانس و هم بازرسان آژانس هم هست و طبق ضوابط NPT و آژانس فعالیت می کنیم؛ چرا این سوخت را به ما نمی دهید؟

سعید جلیلی افزود: آنها این فکر را می کردند که می توانند با فشار و با این نیازی که ملت ما به این سوخت جهت درمان 850 هزار بیمار در سال  دارد، یک اهرم فشار پیدا کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش دانشمندانی همچون شهید شهریاری در کسب پیروزی و حماسه بزرگ هسته ای، بیان کرد: چرا این اراده مردم ایران موفق شد؟ چون شهدایی مثل شهید شهریاری در این موفقیت دست داشتند. اینها حماسه ساز بودند و بدون اینکه یک ریال از نظام مطالبه ای کنند و حتی وقتی به او پولی داده می شود، نمی گیردو این موضوع سوخت 20 درصد را با موفقیت انجام داده و اراده ملت ما را بر آنها تحمیل می کند.  اینگونه شد که پیروزی به دست آمد اگرچه جانش را از دست داد.

وی با تشریح برخی خصوصیات اخلاقی شهید شهریاری ادامه داد: چنین ملتی که دانشمند هسته ای اش همانطور که خانواده اش گفتند، نماز شبش ترک نمی شد، می ایستد و حاضر است نترسد و اراده خودش را نیز تحمیل می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی سپس به مقوله اقتصادی و تلاش دشمن برای ایجاد ترس و نگرانی درباره آن پرداخت و یادآور شد: امروز دشمن در اقتصاد می خواهد ترس و نگرانی را در ما ایجاد کند، در حالی که وقتی در حماسه های مختلف پیروز شده ایم به طور قطع در عرصه اقتصادی نیز به پیروزی دست می یابیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی از حماسه اقتصادی نام بردند که با وحدت و همدلی و الهام گرفتن از پیام شهدا در این عرصه نیز حماسه های بزرگ خلق خواهد شد.

جلیلی افزود: ملتی که در عرصه های سخت تر، حماسه های دفاعی را خلق کرده است و یک محله اش فقط 100 شهید تقدیم این انقلاب کرده، طبیعی است که در این عرصه هم ان شاءالله با وحدت و همدلی و با گرفتن پیام شهدا حماسه های بزرگتری خلق می کند(تایید حضار با ذکر صلوات)

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی با یادآوری ناکامی های دشمنان به رهبری آمریکا، اضافه کرد: خود آمریکایی ها بیان می کنند که خطری که انقلاب اسلامی ایران دارد، این است که نه تنها مقاومت کرد بلکه پیشرفت کرده و تکثیر هم شد. یکی از مقامات امریکایی اعلام کرده که خطر این است که ایران نشان داده نه تنها بدون آمریکا می توان پیشرفت کرد بلکه در مبارزه با آمریکا هم می توان پیشرفت کرد. این برای آنها نگران گننده است.

دکتر جلیلی ادامه داد: حماسه با ایثار و از خودگذشتگی جوانان ما ایجاد شد. حماسه را کسانی ایجاد کردند که بیشترین فایده را رساندند بدون اینکه کوچکترین توقعی از این نظام داشته باشند و امروز این موفقیت های بزرگ را برای ما رقم زدند. حماسه را اندیشه و وحدت مردم ایجاد کرد و نشان دادند که د ر عرصه های مختلف ممکن است سلایق مختلف سیاسی داشته باشند با دیدگاه های مختلف اما حول ارزش های اصلی نظام و انقلاب وحدت دارند و برای این ارزش ها و منافع و حقوق این کشور پایداری می کنند و این بسیار ارزشمند است.

دکتر سعید جلیلی با بیان اینکه ملت در جاهایی بیشترین موفقیت ها را داشته که اتفاقا دشمنان بیشترین فشارها را وارد کرده اند، سخنانش را با این جمله به پایان رساند: ان شاءالله در عرصه اقتصادی که دشمن الان در این عرصه متمرکز شده، آنجا هم حماسه بزرگ اقتصادی با همین نگاه و رویکرد که از شهدا به یادگار مانده به وقوع خواهد پیوست.

گفتنی است سخنران راهپیمایی روز 22 بهمن امسال مردم شهرستان کرج نیز دکتر سعید جلیلی است.

* خبرنگار: ابراهیم نوروزی
۹۲/۱۱/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
حامیان دکتر سعید جلیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">