‪Google+‬‏

ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

ستاد مردمی حامیان سعیدجلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.شهید محمد علی جهان آرا....
حامیان دکتر سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
لطفا جهت حمایت از ما لینک وبلاگ ما را درسایت یا وبلاگ خود ثبت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

نامه طلبه ای جوان به آقای هاشمی رفسنجانی

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶ ق.ظ


بسم الله الرّحمن الرّحیم

       جناب آقای هاشمی رفسنجانی(حفظکم الله)

        بنا ندارم با یادآوری نامه ی بدون سلام، شیرینی این روزها را در کام شما و خانواده ی محترم تلخ کنم، پس سلام علیکم و رحمة الله

       آنچه که حقیر را به عنوان یک طلبه ی جوان بر آن داشت تا این نامه را به محضرتان بنگارم، مطالعه ی پیام جنابعالی در قدردانی از ملّت شریف ایران به خاطر خلق حماسه ی سیاسی بود. پیامی که هرچند لازم و به جا بود، امّا هنگام مطالعه ی آن به واسطه ی خاطرات فراوانی که از فتنه ی سال 88 داشتم، سئوالاتی برایم ایجاد شد که طرح آن را ضروری دانستم. امّا شاید خالی از لطف نباشد که قبل از ذکر سئوالات، یکی از آن خاطرات را برای شما هم تعریف کنم.

      من مناظره ی تاریخی آقایان احمدی نژاد و موسوی را در میان جمعیّتی مشاهده می کردم که آن شب روبروی جام جم جمع شده بودند. جوانی کنار من ایستاده بود که ظاهری غیر مذهبی داشت. فارغ از انتقاداتی که به آقای احمدی نژاد در اسم بردن از افراد وارد بود (که البتّه مقام معظّم رهبری هم تذکّر دادند)، لحظه ای که ایشان گفتند: "پسران آقای هاشمی در کشور چه کار می کنند؟ " آن جوان را دیدم که با حالتی خاص که گویا بغض فرو خورده ی چندین ساله اش ترکیده باشد، دست بر صورت گذاشت، به زمین نشست و گریست. البته مردم گوشه ای از پاسخ سئوال آقای احمدی نژاد را در ماه های بعد به وضوح مشاهده نمودند. چرا که  یکی پس از چندین ماه طراحی جنگ روانی علیه نظام و اردوکشی خیابانی، برای تحصیل و کارهایش به مدّت تقریباً دو سال به لندن رفت و به توصیه ی شما خیالش از پرونده هایش راحت بود! دیگری با حضور در همایش دختران فیروزه ای و تجمعات غیرقانونی25 خرداد، 26 خرداد، 30 خرداد، 16آذر و روز عاشورا، با تهمت های مختلف همچون تقلّب در انتخابات و تعریض به مقام معظم رهبری، حامیان کاندیدای شکست خورده را به حضور در خیابان ها دعوت می کرد، هر چند که این ها همه فرع بود و در اصل برای خوردن ساندویچ به خیابان آزادی رفته بود! آن یکی فردای همان روز که خواهرش وقیحانه گفت:"[آیت الله] خامنه ای تو این دوره کی رهبر بوده؟ تنها دوره ای که رهبر بوده الانه...." ، در مراسم افتتاح خط 7 متروی تهران با اشاره به اینکه می خواهند فضا را خامنه ای- هاشمی کنند، با طعنه و کنایه گفت:" اگر اجازه دادند علیه بزرگتر از هاشمی صحبت کنند بیشتر رأی جمع می شود، اصلاً اگر کل انقلاب را زیر سئوال ببرند 70میلیون رأی جمع می شود." و در طول این مدّت با نگارش و امضای نامه ها و بیانیه ها، حامی تمام قد عملکرد تشنّج زای بقیّه ی خانواده اش بود. دختری دیگر، طی تماس هایی با قوّه قضائیّه تمام تلاشش را برای آزادی خواهر در جریان بازداشت یک روزه اش انجام داده و در نهایت در شهریور88 از سمت ریاست فدراسیون ورزش های بیماران خاص استعفا داد. و...   ببخشید که خاطره اش کمی تلخ بود، امّا چون در پیامتان لطیفانه فرموده بودید که"جوان ایرانی خوب می‌داند که چگونه در برگه‌های آرای خویش به سفیران عطوفت سلام دهد"، خواستم تا با ذکر این خاطره یادآوری نمایم که چگونه در انتخابات سال88، بر سلام بسیاری از جوانان به سفیر منتخبشان، اعتراض شد.و امّا سئوالات:

       جناب آقای هاشمی؛ حضرتعالی با دست مریزادی به مردم ایران، فرمودید که این انتخابات "خاتمیت اسلام را در توجه به شرایط زمان و مکان؛ در دنیا جاودان کرد"و در طول این پیام، ملّت ما و انتخابشان را با اینگونه عبارات توصیف فرمودید:"اوج شور و شعور ملّی و اسلامی"، "بهترین تعبیر برای اجتهاد سیاسی"، " تحقق وعده‌های الهی"، "زمان‌شناس و فهیم" ، "صاحبان متمدن‌ترین و بافرهنگ‌ترینملّت ها" ، "مهربان‌ترین و با درایت‌ترین ملّت منطقه". حال این سئوال مطرح است که آیا مردم ایران، چهارساله مجتهد سیاسی، زمان‌شناس، فهیم و با درایت شده و به اوج شور و شعور ملّی و اسلامی رسیده اند، یا در انتخابات قبلی نیز همین طور بود؟ پیام مقام معظّم رهبری پس از انتخابات قبلی و به کار بردن عباراتی کم نظیر و الفاظی همچون آگاه ، شجاع ، زمان‌شناس و ... برای مردم ایران حکایت از آن دارد که اگر حماسه ای که مردم در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آفریدند بالاتر از این دوره نباشد، قطعاً پایین تر نیست. پس چگونه است که شما در آن دوره وظیفه خود ندانستید که به این ملّت دست مریزاد بگویید!؟

       ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، شما در این پیام نوشته اید:"زمزمه‌های شومی به گوش می‌رسید تا بر این آیینه‌‌ی همدلی؛ همراهی و همکاری، غبار یأس و ناامیدی بنشانند." آری، امّا شاید اگر کمی به گذشته باز گردیم به وضوح خواهیم شنید که در انتخابات قبلی هم این زمزمه ها وجود داشت امّا به گونه ای که دیگر به فریاد بوق های تبلیغاتی دشمنان داخلی و خارجی تبدیل شده بود. ولی سئوال آن جاست که این زمزمه های یأس و ناامیدی و تردید در انتخابات قبلی از کجا آغاز شد؟ آیا جز این بود که جنابعالی با استفاده از تریبون نماز جمعه در پاییز87 یعنی حدود هفت ماه مانده به برگزاری انتخابات، به موضوع "صیانت از آراء" پرداخته و سپس با طرح این مبحث در سخنرانی های گوناگون همچون همایش "30سال قانونگذاری"، برای دشمنان داخلی و خارجی زمینه ی طرح پروژه ی "تقلّب در انتخابات" را فراهم آوردید؟ کمیته ی صیانت از آراء نامزدهای انتخاباتی نزدیک به شما از چه تاریخی تأسیس شد؟ ایراد اینگونه سخنان از طرف جنابعالی و نفی آن از طرف مقام معظم رهبری چند نوبت متوالی صورت گرفت تا آنجا که ایشان فرمودند:" با حضور پرانگیزه مردم، همواره انتخاباتی سالم، متقن و خوبی در ایران برگزار شده اما متأسفانه برخی دوستان بی‌انصافو کسانی که جزو ملت هستند و توقع دارند مردم به آنها توجه کنند، با ناسپاسی، علیه ملت حرف می زنند و با تکرار حرف دروغ دشمن، سلامت انتخابات را  زیرسئوال می برند."و با ادامه ی این روند توسّط جنابعالی و دیگران از قبل از برپایی انتخابات، این شعار را شنیدیم که "اگه تقلّب نشه، موسوی اوّل میشه" و شد آنچه که شد ...

        حضرتعالی در پیام خود درس هایی از این انتخابات را بر شمردید که یکی از آن ها این است:"به بزرگان اندیشه‌ساز در داخل کشور، درس داد که تحجّر، دگم‌اندیشی، بداخلاقی ها، حذف‌ها، طردها و انحصارطلبی‌ها ، متاعی بی‌بها و مقطعی است و جایی در طاقچه‌ی ذهن و زبان مردم این سرزمین ندارد و مهربانی، تعامل و اعتدال، بهترین زبان برای گفتگوی با مردم است". نمی دانم منظورتان از "بزرگان اندیشه‌ساز در داخل کشور" چه کسانی است؟ مراجع معظم تقلید و علمای گرانقدر، یا اساتید محترم دانشگاه و نخبگان علمی و فرهنگی؟ کدام گروه باید عدم "تحجّر، دگم‌اندیشی، بداخلاقی ها، حذف‌ها، طردها و انحصارطلبی‌ها"را بیاموزند؟ البته شاید هم منظورتان مسئولین فعلی است. مسلّم در همه ی اقشار و اصناف و گروه ها، افراد با ضعف ها و نواقص مختلفی وجود دارند، امّا علاوه بر آن که نباید سیاه نمایی کرد، هرگز نباید عیوب و نواقص خود را فراموش نماییم. به جرأت می توان برای هر کدام از صفاتی که ذکر فرمودید مثال های متعدد از گذشته ی خودتان آورد. آیا تشبیه کروات به دُم خر آن هم در تریبون نماز جمعه، زبان مهربانی، تعامل و اعتدالبود؟ چندبار در برابر شعار متحجّرانه ی" مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است" موضع گرفتید؟ چندبار به منتقدینتان اجازه ی صحبت دادید؟ یکبارش را در قم دیدیم. چه کسی بداخلاقی های سیاسی شما را با رئیس جمهور منتخب مردم، از سوّم تیر به بعد فراموش می کند؟ سکوت معنادارتان در قبال عملکرد فتنه گران پس از انتخابات 88 که تقریباً یک ماه طول کشید، و سپس موضعگیری های دشمن شاد کن جنابعالی، که به دلیل ناراحتی از انتخاب ملّت بود، انحصار طلبی محسوب نمی شد؟ چه توجیهی برای سکوت در برابر نامه ای که آقای کروبی به شما نوشت و در آن اتهام تجاوز به زندانیان زد، دارید؟ و.... اینها مثال های کوچکی بود و الاّ نقد عملکرد سیاست های کلان اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جنابعالی به خصوص در دولت سازندگی مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد.

         جناب آقای هاشمی،نوشته بودید: "به تحریف‌کنندگان تاریخ درس داد که مردم پازل‌های بریده شده از قیچی تحریف و سانسور را در واقعیت‌های جامعه پیدا می‌کنند و نمی‌گذارند تحریف در تاریخ نهادینه شود وزمانِ شادمانیِ مقبولیتِ دروغ‌پراکنی‌ها تا اولین فرصت ممکن برای اعلام بیزاری عمومی است و آنچه در دین مبین اسلام ناپسند است، برای همه عقول، با همه اختلافات سلیقه‌ای و جناحی، ناپسندتر است." آری، تحریف تاریخ و سانسور آن بسی زشت و ناپسند است. تشبیه اظهارات و عملکرد آقای احمدی نژاد توسط شما به" اقدامات منافقان و گروهکهای ضد انقلاب در سالهای اوّل بعد از پیروزی انقلاب" برای نسلی که آن زمان را درک نکرده اند، تحریف تاریخ محسوب نمی شد؟ شما با انکار حمایتتان از آقای موسوی و عدم پذیرش نقش فرزندانتان در فتنه 88، مباحث روز را تحریف و سانسور نمودید چه رسد به تاریخ!

       همچنین در این پیام آورده اید:" به کینه‌جوسازان و دشمن‌تراشان درس داد که مردم، به هنگام نیاز «أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ» را با «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» در یک آیه تلاوت می نمایند و برای تبیین تعامل با جهانیان، به این کلام نورانی قرآن پایبندند که «وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ». انتخابات 24 خرداد فقط یک رویداد سیاسی نبود، بلکه یک اتفاق فرهنگی، یک هشدار اقتصادی و یک همراهی اجتماعی برای اعلام انزجار از کلّه‌شقی، قانون‌گریزی و فراز و فرودهای افراط و تفریط و برگشت به راه اعتدال و عقلانیت است که جانْ‌مایه رسالت نبوی و اساس تعالیم ائمه هداست." سئوال من در مورد این قسمت از پیام حضرتعالی آنگاه روشن تر می شود که سخنان یکی از هم جبهه ای هایتان در دو انتخابات گذشته، را با هم مرور کنیم. حتما به خاطر دارید که جناب آقای محتشمی پور در ماجرای "گروه وفاق" در سال78 اینگونه گفتند:"اخیرا گفتم در آخرالزمان همه مفاهیم و ارزش ها عوض می شوند. آنهایی که خشن و تند هستند، معتدل می شوند. آنان که معتدل هستند، خشن می شوند. پیشینه برخورد آقای هاشمی را نگاه کنیم. بعد از حادثه خونین مکه وقتی جنازه ها را آوردند، من آن موقع وزیر کشور بودم و آقای هاشمی در برابر مجلس صحبت کرد و گفت: آل سعود محکوم به اعدام هستند. همین آقای هاشمی رابطه خانوادگی با آل سعود پیدا کرده است. الان دسته جمعی، 20 نفره، 30 نفره میهمان می شوند. ملک عبدالله با زن و بچه یک شب میهمان آقای هاشمی می شوند.این افراط و تفریط است و بنده می شوم تند! این آقای هاشمی در خطبه های نماز گفت : "ثروت اندوزان زالو صفت! و باید از حسابهای بانکی به نفع دولت مصادره بشود." یک مرتبه پولدارها احساس خطر کردند که هرچه پول دارند ببرند و در دولت با بحران مواجه شدیم. همین آقای هاشمی گفت: "هرکسی می خواهد خارج برود ما درب بانک مرکزی را باز کردیم دلار هفت تومان به آنها دادیم....سیاست های ویرانگر، تند و خشن! آن موقع ایشان می شود معتدل و ما می شویم خشن!"

      جناب آقای هاشمی، حال بفرمائید موضعتان پس از کشتار جمعه ی خونین مکّه، کینه‌جوسازی و دشمن‌تراشی و اشتباه در تشخیص مصداق«أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ» بوده، یا این که هم اکنون آل سعود با فجایعشان که یک نمونه اش بحرین است،«رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» شده اند؟ مسلّم جرم آقای احمدی نژاد در طرح "هولوکاست" بیشتر از شما نیست چرا که ایشان علیه اسرائیل گفت و شما علیه آل سعود که حداقل در ظاهر حاکم اسلامی اند. شما که به آیات قرآن استناد می فرمایید، آن هنگام که همسر محترمه تان پس از رأی دادن، جناب آقای احمدی نژاد و دوستانش را "خوارج" لقب داده دستور اردوکشی خیابانی در صورت عدم رأی آوردن جناب آقای موسوی دادند، ای کاش شما نیز همچون مردم ایران برای"اعلام انزجار از کلّه‌شقی و قانون‌گریزی"، با اعلام برائت از این موضع همسر و فرزندانتان، همچون حضرت آیت الله خزعلی(حفظه الله) این دو آیه را در بیانیه ای و یا سخنانی تلاوت می فرمودید که:« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِکُمْ وَأَوْلَادِکُمْ عَدُوّاً لَّکُمْ فَاحْذَرُوهُمْ » و همچنین « لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ» البته عملکردتان در طول این مدّت نشان داده که با خانواده تان همچنان از باب «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» وارد می شوید.

        شاید از همه جالب تر این عبارت بود که نوشتید:" از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات که از ماهها پیش زمینه‌های خلق این حماسه سیاسی را فراهم کردند، تشکر می‌‌نمایم." جناب آقای هاشمی، پیش از این عرض شد که مردم همان مردم اند. دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات هم دقیقاً همان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات سال88 بودند. همان شورای نگهبان، همان وزیر و وزارت کشور، همان نیروی انتظامی، همان صدا و سیما و... پس این تفاوت فاحش در عملکرد حضرتعالی پس از این دو انتخابات بر اثر چیست؟ البته نکات فراوان دیگری هم بود که بیش از این مصدّع نمی شوم.

      در پایان از این که این نامه را از طریق رسانه های عمومی تقدیم کردم، پوزش می طلبم. چرا که شما این جایگاه را دارید که مثلاً اگر نامه ای به رهبر انقلاب می نویسید(البته بدون سلام)، بتوانید در اسرع وقت و از طرق مختلف آن را به ایشان رسانیده و تقدیم کنید و نیازی به رسانه های عمومی نباشد که فضای جامعه قبل از انتخابات ملتهب شود، امّا حقیر چنین جایگاهی نداشتم.

والسلام علی من التبع الهدی

رضا اکبری آهنگر

متن کامل پیام جناب آقای هاشمی رفسنجانی را از اینجا ملاحظه فرمایید.

۹۲/۰۴/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۴)

سلام.
با افتخار لینک شدید.
یا علی....
سلام.
ممنون از شما.
جالب بود.
یا علی...
http://labeik.blog.ir/
الهم عجل لولیک الفرج....
ممنون از شما...
در پناه حق....
یا علی ، سید علی....
۱۴ تیر ۹۲ ، ۱۳:۳۹ حامیان دکتر سعید جلیلی
بصیرجان سلام،من باید از شما ممنون باشم به خاطر حضورتون،در ضمن انتشار مطالب این وبلاگ کاملا آزاد است.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">