‪Google+‬‏

ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

ستاد مردمی حامیان سعیدجلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
ستاد حامیان دکتر سعیدجلیلی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.شهید محمد علی جهان آرا....
حامیان دکتر سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری
لطفا جهت حمایت از ما لینک وبلاگ ما را درسایت یا وبلاگ خود ثبت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

با گذشت چند هفته از انتخابات ریاست جمهوری در ایران حجم انبوهی از تحلیل های مختلف و گاه متضاد از پیروزی  حسن روحانی در اتاق فکر های غربی منتشر شده که نشان میدهد که برداشت های مختلفی از این انتخابات شده است.

به گزارش رجانیوز، اما با جدا کردن تحلیل های خوشبینانه و بدبینانه که گاه عدم درک صحیح و ناتوانی از تحلیل درست از انتخابات ایران نشات می گیرد مهمترین نگرانی تصمیم سازان غربی را از انتخاب مجدد ایران می توان به صورت سرفصل های ذیل دسته بندی کرد. این سرفصل ها نه تنها به  نگرانی های عذاب آور برای اتاق فکر و اندیشکده های مطالعاتی غربی محسوب می شوند بلکه در مواجه با آن جمه بندی دقیقی تاکنون نشان داده اند که ندارند.
 
الف: آمریکایی ها هر نوع تغییر در مواضع هسته ای دولت ایران را بازی در راهبردهای کلان رهبر انقلاب می دانند و از آنجایی که رهبر انقلاب را در این سالها بارها آزموده اند نگرانی شان از موثر بودن ایرن راهبردها دوچندان شده است. آنها معتقدند که تغییر تاکتیک های  احتمالی روحانی تنها در خدمت این راهبردها قرار خواهد گرفت.
 
ب: غرب نگران ادامه تحریم ها علیه ایران است. زیرا می پندارد وقتی – به برداشت آنها- مردم ایران نگاهی دیگری را پسندیده اند ادامه تحریم ها بر عمیق تر شدن بی اعتمادی و نفرت مردم ایران علی الخصوص از آمریکایی ها منجر خواهد شد. مسئله ای که با اجرایی شدن تحریم های جدید در چند روز اخیر  در آینده ای نه چندان دور کاملا قابل پیش بینی است.
 
ج: نگرانی جدی دیگر این اتاق فکرها این است که ادامه گفتگوها با روحانی تنها به خرید زمان بیشتر توسط ایران و پاسخ های فنی بیشتر ایران – پیشرفت های بیشتر در حوزه هسته ای- منجر شود. مخصوصا که برداشت آنها این است که تلاش برای روند صعودی پیشرفت در حوزه هسته ای به مواضع اصولی و غیر قابل تغییر  رهبر ایران تبدیل شده است.
 
د: نکته نگران کننده دیگری که ذهن تیم های سیاست خارجه غربی را به خود مشغول کرده همچنانکه به ان اشاره نیز کرده اند این است که غربی ها می دانند روحانی یکبار در همراهی با انها بی صداقتی و غیرقابل اعتماد بودن طرف غربی را تجربه کرده و از سوی دیگر طی سالهای اخیر متهم به عقب نشینی در پرونده هسته ای بوده و مجموع این دو تجربه ای است که روحانی نه تنها اصلا خواستار تکرار آن نیست بلکه به دنبال اثبات پیروزی خود در مذاکرات می باشد.
 
در هر صورت ماحصل چنین نگرانی‏های را می‏توان بوجود آمدن فرصت‌های قابل توجه در پیش روی رئیس جمهور منتخب قرار داده است باید منتظر ماند و دید که روحانی تا چه میزان می‎تواند نهایت استفاده را از این فرصت ها ببرد و تیم احتمالی سیاست خارجه خود را بر اساس همین رویکرد به میدان مذاکرات خواهد فرستاد.
۹۲/۰۴/۱۶ موافقین ۲ مخالفین ۰
حامیان دکتر سعید جلیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">